Hoho!

                   image182
Säjer ugglan! Känner mig som min penna nuförtiden... ju mer magen växer ju mer behöver man springa på toan nätterna igenom... Nu när det är så ljust ute så är det svårt att somna om... Jag och Leo läste motorbörsen tidigt imorse i brist på annat... Spännande! 

Iallafall igår var det MVC koll och Föräldrargrupp! 
Värderna var bra men hon har svårt att hitta mina vener i armvecket när hon ska ta blod, så igår tog hon i handleden.. gör ju rätt ont! Kurvan låg bra och bebisen känndes normalstor inte för liten och inte för stor! I dagsläget. Jag ligger 2 kilo + till alltså 12 kilo alltsammans, så 16+ som min mor gick upp är ju inte orimligt! 
Det är ju nu man ökar som mest! Ja just d bebisen hade fixerat sig också, misstänkte nästan det eftersom den varit så lugn. Så nu är det rumpa och fötter man känner av när det buktar ut! den ligger och tittar (om jag tittar ner mot magen då) mot höger och ligger lite på sidan, men med huvudet neråt. Måste vara asobekvämt! 

Bebisen reagerar också mycket på röster speciellt min chefs och barnmorkans, så när vi hade föräldrargruppen igår så var den helt galen... kanske kännde den av de andra 4 parens bebisar också och ville leka... 
Iallafall var det två par som inte dök upp... annars var det min fars bästa kompis dotter med sambo, Charlotte. Hon och jag har varit på massa resor när vi var små men aldrig umgåtts när vi blivit äldre. Ett annat par som verkade supertrevliga var en floristtjej och hennes sambo, de andra två paren var inte direkt någon jag tror vi har så mycket gemensamt med. 

Annars var det rätt okej information och man ställer in sig mer på äventyret efter mötet. Sen att T fick en flabbis under profylaxhalvtimmen och jag fick sparka han på benet för att inte själv börja skratta när alla satt väldigt inne i filmen. Det är säkert bra att ha lite koll på det där med andningen... Jag ska ha det  bakhuvudet.. korta och långa inandningar beroende på värk eller vila.. men jag kommer inte fylla mina armar med fusklskrift om när och hur... innan förlossningen. Litar helt på att T visar mig... ;) tjena! 

Idag blir det Gekås med mor! Ska inte ha någonting egentligen... lite handdukar och städgrejer... sockar till den lille/lilla och gojmat till Jolly! 

Hoppas ni får en bra onsdag och det är kul när ni hör av er med kommentarer, för då vet jag vilka som är inne då och då och läser! 

Har lite nya bilder som jag ska lägga upp med så fort jag får tid! 

hej!







Kommentarer
Postat av: Anna Rydfjäll

Hej Lina!
Jag tycker det är superkul att följa dig här på bloggen! Tack för tipset om det rosa trädgårdssettet, även om jag inte har trädgård skulle jag vilja ha det till min balkong :)

Kram!

2008-05-07 @ 19:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0