En minnesrik dag!

Midsommar 2008!
Vaknade lite sent, men vi kom iväg i hyffsad tid till svärmor och svärfar som hade dukat fram den årliga traditionen, hummerfrukost! Jag var helt lyrisk när jag såg min hummer! Och kolla in brödet hon har bakat! Inte bara en utan tre hade hon gjort, som hon skulle ge bort under dagen! Jag satt seriöst och sa mmmmm hela tiden. Gud vad jag älskar skaldjur! och mina Svärföräldrar!



Kolla in klon!


Flätad brödkonst!





När det var dax för monsterklon fick jag hjälp! Men den var så sjukt hård i skalet att "nötknäpparn" gick i två delar...Går det? Tomas fick hämta hammaren! Min hjälte!




Sen plockat vi blommor till kransarna! Och begav oss till mamma och Jan-Eric! för lite lunch! En gravid kvinna måste ju äta, eller hur?

   
 

Vi satte igång och fixa kransarna, T gjorde sin helt själv i år! (snygga jag med målarfärgen på armen) Jag påminner lite om hon morsan i mumindalen! Haha! Mamma snodde björkris från grannen med sen jätte-klippa-grenar-arm!



Sen, vidare till T:s Släkträff i Åskloster! Gissa vad vi gjorde där? Svaret är inte dansa... !

   

Fika, och riktig jordgubbstårta med! Och massa massa namn att komma ihåg!





 

Sen var vi bjudna på fest! Hos Jannike och Jonas! Träffade många goda vänner och det var en riktig trevlig avslutning på kvällen! Det var roligt att få vara med på midsommar 08, gjorde inget att bebis är lite sen ut!




Kommentarer
Postat av: Zzara

Ser att midsommarafton vart supermysig jue =)

sickket bröd dessutom.. vattna sig i munnen på mig n... hhaha.. =)

2008-06-22 @ 10:20:37
Postat av: T

som min mamma kan! och vilken hummer dom hade hittat till dig!

2008-06-23 @ 22:16:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0