Två veckor utan er och jag ska försöka sumera.


  • Datorhaveriet är nu löst. Det är hålet där batterisladden ska in som strular. Så jag har fått mig en data-plattform som man sätter datorn i istället. Som en rullator, den börjar ju bli till åren nu. snyft. Får verkligen hoppas att den håller ett år eller två till iallafall.

  • Granen är som sagt inne, men alla våra julgranskulor är borta! Hur har dom kunnat förvinna undrar jag? Så granen har lideauvart nu, några små hjärtan, några kulor som jag haft i fönstret, två glittriga hjorthuvuden i brist på annat. får hoppas dom dyker upp här! Måste ju ligga nånstanns, ev hemma hos T:s mamma och då kanske dom kommer fram dagen innan julafton så vi väntar med att köpa nya kulor.

  • Jag har jobbat lite denna och förra veckan, Ella har varit hos Farmor och ibland hos Lillemor. Resten av tiden har hon varit med och det har funkat kanon. Ha fått göra massa roliga projekt och det ger oss lite klirr i kassan. Lägger dom till den nalkande resan förhoppningsvis.

  • Men den bästa julklappen är nog att T ev fått jobb i tre månader som montör och alla vet ju att en montör betyder borta på veckodagarna hemma på helgerna! Men då brukar man jobba in fredagen iof, det verkar vara ett rätt bra jobb så vi håller tummarna, plus att det kan ge lite traktamente dolares. Det skulle betyda att han har jobb till slutet av maj. Och sen hade vi tänkt oss den där resan till värmen/Grekland om vi hittar någon restresa förståss, man får ju passa på när båda är lediga. Bara bra om det inte är för varmt för lillan. Sen när vi är hemma är det ju nästan semestertider och snart höst igen och då får vi väl hoppas att folk börjar bygga. Tydligen har T:s firma massa inplanerade jobb men som ligger lite på vänt nu under jul och deppresioner så vi håller tummarna även där.

  • Jag är sjukt glad över mina julklappsinköp i år till mina nära och kära. Hoppas dom bara blir lika glada.Nu återstår det bara lite rim och paketinslagning. Och det blir nog ikväll ihop med glögg och pepparkakor. Nu har jag bloggat sen kl 10 imorse haha! Tillbaks IRL och till städning och disk, suck!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0