Årets pepparkasbak i Linköping!



Vi startade kl 17.00 hemma i fredags och sen bar det iväg i monsterbilen! Det var ju barnvagn och grejer som skulle med och förhoppningsvis skulle en hjort eller älg med hem! Så i vår bil satt Lillevi, jag, T och Ella. Resan upp gick kanon! Ella sov nästan hela tiden,vi stannade två ggr för bensträckare och runt 21.00 var vi framme, lagom till sista låtarna i Idol. Har väl inte följt det där programmet jättebra men bra nog att veta att rätt person äntligen fick lämna programmet. Han är säket bra på alla sätt och vis men han är ingen IDOL än, han behöver nog några år till! Väl framme fick vi en kvällsmacka och utdelad sovplast! Resten av T släkt var redan där och satt och myste i soffan... Grabbarna slöt upp i köket oh gick i genom den kommande jakten! På morgonen vaknar jag av att T hoppar upp och ställer sig pågolvet... han tror hanharförsovit sig till jobbet haha! Upp och på med jaktkläder ochjag sussar vidare tills när jag skulle upp och baka pepparkakor... I år hade vi extra deg med oss, kanske lite väl ambitiöst då vi varklara runt sjutiden på kvällen! Ni ser ju på bildernq hur sjuukt mycket pepparkakor det blir! Men det varväldigt mysigt, julmusik och massa prat! Jag fick bakat mina kalenderpepparkakor till paketträdet och sprittsa dom med siffror!
Håkan och Sarabor supefint i Linköping! Deras hus är enormt och endå har dom två lägenheter i huset som dom hyr ut!

Många tycket och med mig att Ella är lik T pappa när han var liten, ska se om jag kan få tag i en bild!
Nu ska jagin och handla lite julklappar för igår gick vi i en jättegalleria i Linköping innanvi åkte hem, men jaghittade ingenting... bara saker till mig själv haha... Tre toppar som kostade mig 139 kr ihop! Lagom pris! Sen fyndade jag skor på Wedins som har utförsäljning då kjedjan blivit uppköpt! Och ska heta Euroshoes nått... Znark vilket tråkligt namn,nåväl ett par härliga skor hittade jag som jag ska fota av så ni får se!

 Men nu en dejt med Svärmor!

Och två hjortar fick följa med hem!


Kommentarer
Postat av: Jennie

Gud så mycket pepparkakor!! Tur att ni va några stycken som kan dela på dom =)

2008-12-01 @ 13:27:41
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: A home far away

Hej första gången jag besöker din blogg och vill bara säga att den är jättefin!



Ha en fin vecka

Kram Gunilla i Singapore

2008-12-01 @ 14:56:13
URL: http://www.vitaanglar.blogspot.com/
Postat av: zzara

Herreguuuud så mycket pepparkakor!!! Ni verkar haft en supertrevlig helg.. =)

2008-12-01 @ 18:20:53
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fick tipset av Sara att kolla din blogg. Kul! Många pepparkakor.....jojo, du har ju inte fotat alla :))

Trevligt att umgås med dig en helg..och eran guldklimp! Kram Regine

2008-12-01 @ 19:17:36
Postat av: Lina

Hej Regine!



En riktigt mysig helg har vi haft! Välkommen till vår blogg! Du kommer nog få dig ett par härliga skratt! Kram och vi ses vi granhuggningen! :D

2008-12-01 @ 19:24:31
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0