Loppis Onsdag!

Efter målningen åt vi lite kvällsmat. Tog på lillan lite varma kläder och åkte till en ny Loppis vi hittat i Kärradal! När vi kom in upptäckte vi att dom som hade loppisen är dom som alltid är på samma auktioner som oss. Inte undra på att dom alltid är där. Men vilken otrolig Loppis! Tog lite snabba bilder innan jag sjönk in i alla grejer och lät tankarna vandra! Vi blev väldigt förtjusta i en stor Janne Långben som hängde i en gunga. Pris 1500 kr. Vi frågade om priset och fick då reda på att hon även hade Mimmi och Pluto tror jag det var. Så fina i ett barnrum. Men jag gjorde några småfynd, var inte ute efter något idag.

Vi har planer på att besöka Första Andra Tredje (Kanal 4) som kommer till Halmstad på Lördag-Söndag den 23-24/8. Vi vill isåfall se vad vi kan få för vårt barskåp vi ropade in i Kungsbacka för 2500 kr. Fårse om Ernst tror det är nått värde i den. Mamma ska jag ta hans autograf då?





Fint i trädgården.



Antagligen en gammal sängstomme! Söt!




T hatar servisen Måsen (de ljusblåa faten längst fram på bilden). På varje auktion går det flera delar och det är så keligt att lyssna på om och om igen för servisen verkar odödlig... -Då har vi en Måsen, måsen var det här! bla bla bla




 Agataböckerna såg helt olästa ut! Och Tomtar och Trollboken blir kul att få läsa för Ella när hon blir större. Detta var en Jubileumsutgåva också. Ett fint exemplar, knappt bläddrad i. Det var halva priset på alla böcker också. Så 25 kr för allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0