V 34 och bla bla bla...

Är vi idag, jag nämde det för T och han vart lite förvånad.. nej det kan la du fan inte vara! Sen började han räkna i huvudet, på fingrana och tittade på mig.. och sa oj jag har nog vänt på någon månad.. .ellelr jag har nog inte tänkt på att en månad har fyra veckor, sen börjar han gapflabba! När han förstod att det bara var 6 veckor kvar.. Kanske borde jag gå ut och banka lite nu då!

Det är inte så viktigt för oss att få utbygget klart tills bebben kommer, men det kan vara skönt att få det värsta och tyngsta klart eftersom det kommer bli lite andra prioriteringar här hemma sen och inte lika mycket tid till sena kvällsskift.

Loftet är uppe nu och en del andra väggar, man kan gå in och ut i bebbens rum. Vi har en hall med högt i tak, vi sket i en vägg igår. Så kan det bli när man gör allt lite på känn.

Själv mår jag och bebis bra! Jag har inte ont i min svank längre på samma sätt som för några veckor sen, skönt!
Jag är pigg som sjutton i några dagar och sen stupar jag en dag och är helt handlingsförlamad, nästan bakfull. Men hellre så än trött hela tiden.

Känner mig inte så stor och tung utan grejar och donar här hemma. Ska bli spännade att se om jag gått upp något om två veckor när jag ska tillbaka till MVC för koll. Nu börjar magen också röra sig mer, man ser lillfisen och kan gissa hur han/hon ligger. Häromdagen hade hon/han hicka och hela magen vibrerade...

Jag trodde jag skulle klara mig på de kläderna jag hade här hemma, men som jag skrivit innan så har min jeanskjol vuxit ur mig.. eller tvärtom ;) Så jag hittade ett par bagy 3/4 byxor som slutar vid knäna. Känns inte så mammiga så dom kommer jag säkert bo i efteråt sen med. Nusaknas bara min janisjoplin långklänning...

Fan kom på att jag bara har 4 veckor kvar på jobbet, men skit! Och jag skojar om att T blandat ihop månader...
4 veckor... Och så mycket att göra innan jag slutar....

Fan ta er om ni inte äter mina gå-hemma-tråkigt-vänta-på-bäbis-bullar-kakor när ni kommer på besök!


Trevlig söndag!

Ps: jag borde nog ta och plantera mina tulpanlökar som skulle vart under jord för typ 3 månader sen, fick köpt krukor idag. Men orkar inte, det duggregnar iof lite...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0