Utbygget fortsätter


                    image133

Gips och tak är uppe! weee, nu kan det regna så mycket det vill! Man kan nu börja se hur rummen kommer bli och var alla fönster ska sitta etc. Jag får inte in T på kvällarna. Hade han fått hade han sovit med in hammare och inte mig. Men så länge han känner så..., kan ju vara tvärtom också. han är otroligt duktig och det går verkligen frammåt. Skönt! Det västa bankandet kommer alltså vara klart innan bebben anländer!

Bild 1 är loftet utan tak, men det är ungefär så det kommer se ut när man kommer in i den nya entrén. Högt i tak, läckert! Här ska våra gäster bo!

Bild 2 Liknande bild men utan tak och fönster.

Bild 3 Det gamla taket som vi bygger in och där går även skorstenen. Om man ska förstå något så är fotot tagit från det nya sovrummet. Tanken var att det skulle bli vägg rakt upp och det utrymmet ni ser skulle byggas in och användas för lådor och bös. MEN nu bir det bibliotek och musik krypin. Kommer bli ashäftigt! Ett miniloft. Så teglet får vara kvar och kommer synas men vi målar det vitt! Så där uppe ska jag sitta med mina hörlurar och käka godis och bara vara ifred, kanske läsa en bok och bara gotta mig och vägra komma ner ;) Som en koja för vuxna!

Bild 4 tagit från Sovrummet samma plats, men mot den nya entrén, här ska ju upp väggar men just här står jag i walk-in-closetten och ser mot barnrum och den nya hallen. Man ser den gamla husväggen till höger. Hänger ni med? nähä, men ni är välkomna ut och hälsa på! Här finns alltid fika!


Kram

Kommentarer
Postat av: Jennie

Nu jäklar händer det grejer!! ska bli kul att se! Ev kommer jag till Vbg på torsdag (ledig då)!

2008-04-20 @ 14:27:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0