Auktion 30 maj Kungsbacka

                     image87

Tjuvtog 2 bilder, vågade inte ta fler ifall utropan skulle bli sur. Han kan bli det!


                   image88

Bild1: T & Jag ropade in ett kiesiskt barskåp för 2000:- (såg att en kille sålde ett liknande på Blocket för 15.000:-)
T var glad som ett barn när han fick det!
Det som är bra att det inte ser ut som ett barskåp. Det är riktigt snyggt när man öppnar det med massa fack och hängen till vinglas i sidordörrarna. Den får hitta sin plats sen när vi byggt klart! För nu vet vi inte riktigt vad vi ska göra av den. Kanske säljer vi den... Skulle vara kul att se vad vi fick om vi sålde det.

Bild2: En stor ljustake i malm ca 65 cm hög. cool!

Bild3: En vacker vas som ska stå i barnrummet, vasen är en Rosetahl.

Bild4: Fult neonljusblått porslin som låg i kinafyndlådan (se nedan) som vi ropade in. Kanske kan bli coolt till sommaren att servera nått geggigt på, typ marängswisch! 

                  image90

Detta låg i fyndlådan...

Bild1: Vacker stor lampfot
Bild2: Massa kinesisk porslin och silver/tenn grejer
Bild3: En mortel från 1595 tror jag det stod.
Bild4: En Super8 kamera som man förr i tiden filmade. Fungerar alldeles utmärkt. Tyvärr ligger man ju lite fram i tekniken och det är ju inte bara att tanka in filmen in i datorn. Men den var fräck! Nästa Blocket kanske.

Kanske har vi gjort ett jättefynd, vem vet!

Mest glad är jag över skåpet och min malmljustaket, resten är bara bonus!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0