+ 10 kg nu!

Vägde mig igår! 10 kilo + Inte så farligt, men jag kan ärligt säja att man märker knappt att det smyger på! 
Men jag googlade lite och blev snabbt lugn igen.. enligt mina beräkningar så har jag BARA gått upp 0,7 alltså ingenting om man tänker att bäbisen väger 3,6, det gör den ju inte hon/han väger 1500 gram och är ca 40 cm lång. Så mina uträkningar stämmer egentligen inte alls...


Vad är det som väger?
- Barnet väger i genomsnitt 3,6 kilo.
- Moderkakan och dess hinnor väger ca 600 g. 
- Brösten ökar i vikt med kring 0,5 kilo.
- Blodvolymen ökar och väger drygt 1 kilo mer.
- Extra vätska och fostervatten väger ca 2,5 kilo.
- Kroppen bunkrar dessutom upp extra fett på ca 2,5 kilo, som energireserv inför amningen.

=10,7 kg



Kommentarer
Postat av: Sara

Lite för mycket information att veta om moderkakan o dess hinnor.. men tack ändå.. =)

2008-04-09 @ 14:09:48
Postat av: Lina

Varesegoood!

2008-04-10 @ 11:25:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0