Nytt golv!


I sommar har vi fixat och förberett för att lägga in nytt golv, något som vi borde gjort för länge sen. Trots att det känns som att det faktiskt är något man gör sist i en renovring, så kanske börjar det bli ett ljus i tunneln. ;-)

Väggen i köket behövdes rivas först och såklart rikta upp golvet i matsalen. Så fort det var gjort och det var dåligt väder låg vi på knä och la in parkett. Nu är jag ju rätt grym på detta så det gick ju rätt så kvickt, eller hur! jag kan inte ta åt mig äran. Jag satt mest söt och hejjade på, och någon ska ju göra det.

Men så här fint blev resultatet! Innan hade vi tre olika golv. Plastmatta i köket, fin parkett i matsalen och furuplank i vardagsrummet. Nu blev det en fin helhet och "den gamla delen" upplevs mycket större och framföallt mycket fräschare. Vi gick även upp med parkett på trappstegen och satte dit en aluminiumlist.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0