Loppisfynd


Jag har varit en del på loppis det sista, men inte gjort några fynd alls. Men så såg jag i VP att det skulle vara en loppis i Kungsäter typ Karl-Gustav någonstanns, så lördagen 2 maj åkte vi på en lite roadtrip dit. Man fick hyra in sig på bord för en 100 och folk passade på att göra av sig med det ena och det andra. Bra för oss.



På ett bord hittade jag denna fina sockerströare med inaste retroäpplerna. 20 kr och den var min.





Den här bokstavligen slängde jag mig över och fick endast betal 25 kr för, tror inte riktigt hon visste vad hon sålde damen på den andra sidan av bordet. En Barokki av Riihimähen Lasi gjord i Finland. Dom här finns också i en uppsjö olika färger och är en föregångare till den finska Mrimekkon. Det ni!



T slängde sig över den här på ett annat bord. En Flytväst som tar upp till 15 kg. På bilden ser man inte hur liten den är men den är ursöt. En 50 lapp för den.




Kommentarer
Postat av: Lina

Härligt med loppisar... Alltid lika härligt att se alla dina fynd iaf.

Tänkte bara fråga om ni ska med på den där träffen som dom ska ha på 5:e vik 17:e maj? Har lite svårt att bestämma mej...

Kram på er där borta!

2009-05-05 @ 14:48:07
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: Michaela

Jaa vi ska göra stan osäker! Fan vad kul vi ska ha, jag måste nog börja en liten nedräkning nu!

Nu blir det på med löparskorna och ut och hurta en sväng, måste ju fräscha till mig innan jag far =P

2009-05-05 @ 18:20:24
Postat av: vintageretroprinsessa

Vilka underbara fynd :)

Hur fina som helst :)



Ha det finast kram

2009-05-06 @ 21:47:19
URL: http://www.bambii.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0