Det piiiiiper

i redet!!! Gud vad kul. När som helst kan det kläckas en alldeles liten kyckling. Hon ligger på ca 6 ägg men jag vet att hon har lite av en kleptoman våran dvärghöna så kanske ett ägg är hennes. Sen tror jag att hon inte tagit alla ägg till sig vid samma tillfälle utan lite då och då. Så vissa kommer inte bli något av eftersom hon kliver av när hon fått en eller två kycklingar.

Så nu har jag en spännande tid framförm ig som man brukar säga... med att mala hönsfoder och fylla på vattenskålen. Dom måste ju ha en liten låg skål så dom inte ramlar i och det händer en olycka. Men med för låg skål så trampar dom oftast omkull den istället.

Nää nu måste jag ut igen och börja förbereda lite.



image171

Förra årets kycklingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0