Vårstädning av huset

I dag gick vi upp hör och höpna klockan 06.18. Har ju en av världens bästa väckarklockor i spjälsängen brevid mig. Vanliga klockor kan ju slänga sig i väggen. Vi hade bestämt redan igår att vi skulle ta morgonen och röja upp och storstäda av här, men att det skulle bli så tidigt hade vi kanske inte räknat med. Men nu i efterhand så är man rätt nöjd att klockan är så lite och att man hunnit med nästan hela huset.

Lakan är bytta, sängkläder hänger ute och för vädring i vårsolen. Dammat, torkat, dammsugat och moppat fick vi gjort. Snartt ska jag sänga in lite tvätt sen får det vara bra. Huset riktigt glänser, känns så skönt. Har plockat undan lite saker som legat på fel plats och när jag ser mitt vardagsrum så märker jag att JAG MÅSTE ta tagi det här med att köpa kuddar och inreda med en accentfärg. Det är så vitt och grått nu. Det får nog allt bli dom rosa kuddarna från Hemtex. Eller vad tror ni? Rosa är ju så fint till grått. Får fixa lite våriga tulpaner också i rosa såklart.

Jolly har vi hängt upp i taket så han ser ut genom fönstrerna på dagarna, mycket nöjd är han över detta. Under han ser ni den fina pallen som jag hittade på Second Hand och fixa till lite. Den nya Tv bänken som vi också hängde upp. Tyvärr så har vår elektriker inte hunnit göra klart allt innan han åkte på sin jorden runt resa så kontakten under ska inte vara där sen, här gör man allt för att dölja fula sladdar och så får man ha den största framme endå.. jaja han är ju hemma om ett halvår bara. Suck!



Ser ni den lilla väggen mellan soffan och pallen. Där har jag stora planer på gång.



Jag ser dig nu.



Kuddar och lite pynt behövs, sen något på väggen bakom. Thats a tricky one.



Försökte fånga helheten... känner ni den?



Loppisfynden har fått överta mammas orkidér som hon skulle "slänga" Dom orkar ett tag till tycker jag.
Utanför ser man lakanen luftas, vårigare kan det knappast bli.



Man blir trött av att städa, bäst jag tar mig en nap.

Kommentarer
Postat av: Pontus

Väggen bakom soffan kan bli ett roligt projekt. Så började min "konstnärskarriär". Och nu rullar det på som bara den. :)

2009-03-20 @ 18:36:28
URL: http://midnightcowboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0