En loppislista med öppettider - Second hand i Varberg




Eftersom jag själv gärna vill ha tips på loppisar runt omkring här i trakten så tänkte jag dela med mig av dom jag känner till + öppettider på dom jag har i huvudet. Rätta mig gärna om jag har fel eller har missat något eller någon. Detta är vad jag hittar nu men fyll gärna i där det saknas. Jag har inte tagit med Antikt och loppis i Veddige då jag fann den sådär kul och onödigt dyr...


Bois 2-hand        0340-898 11         Lördagar 10-16 onsdagar 16-18
Uppstickare bland alla stora... Här gör jag alltid fynd. Sjukt billigt och bra fyndchanser på roliga och annorlunda saker. Dock en del nagg på saker och ting så man får kolla noga på vad man köper. Billigt!

Varbergs Gif 2-hand
          0340-67 98 04         Lördagar 10-16 onsdagar 17-20
Den store bland dom andra. Bra kvalité på varorna och bra uppdatering på saker. Mycket glas, tallrikar och prydnadssaker. Bra på möbler och det är dhär dom är billigast! Annars bra priser i övrigt.

Pingstkyrkan 2-hand
         0340-61 16 00        Lördagar 10-16 onsdagar 16-?
En lite Hawaii loppis. Ibland väldigt utplockat och ibland finns här god chans till fina fynd. Billiga och bra priser. Här kan man hitta det mesta.  inte lika stor rullning på sakerna, många saker står kvar på sin plats läänge.

Möbler och gamla ting i Spannarp        0340-431 56       Onsdag - fredag 13 - 18  och söndagar 11 - 18
Detta är ingen loppis eller 2-hand mer en butik där ägaren tar hand om dödsbon och sätter egna prislappar. Han har koll speciellt på glas och porslin. Men saknar man något hemma så hittar man det här. Stort och fullt med gejjer från golv till tak. Lätt att bli förtjust i saker utan att bry sig om den är dyr eller billig. Mycket tallrikar och glas.

Röda korset Bikupan 2-hand
       0340-69 58 50  onsdagar
Denna Second handen är lite dyrare än dom övriga men sen går det ju till något bra. Här kan man köpa uppsydda saker av personalen. Jag hittar alltid något intressant men oftast så tycker jag att den är för dyr. Bra på kläder och tyger, men som sagt duktiga priser.

Östra Tullhuset       0340-131 31
En rolig antikaffär med utplockade härliga saker av damen som driver butiken. Mycket trämöbler, sockerlådor och julgransbling-bling. Här finns mycket att titta på och man kommer oftast ut med något man blivit förtjust i. Bra priser trots att det är en antikbutik. En liten upplevelse i sig att titta in där.

Bortbytingen Tvååker
      070-208 90
Har ej besökt denna omtalade loppis ännu.

Veddigeloppisen
  lördagar
Denna loppisen besökte jag för första gången i helgen. Glatt överaskad trots att den inte hade något just då som jag blev intresserad av. Väldigt stor loppis med hur mycket möbler som helst. Stort rum med glas och porslin, men det var svinkallt inne så ta på er fingervantar. Väldigt billigt så bara det gör ju en varm i kroppen. Återkommer med info om öppettider och namn på loppisen.


BUBBLARE:
Viskans Secon Hand? vid Törnbloms? 10-16 lörd Någon som varit där?
zweite hand wesalgnung i Sibbarp? Tyskar som ska ha öppnat loppis!
Bordtennisklubben? Elin dina trakter?
Gamle Greven Commerce... Har han något bra hos sig? Lever han?



Kommentarer
Postat av: lina

Finns en second hand i Kärradal som jag har besökt några gånger, de har ett helt (litet) rum fullt med plåtaskar/burkar, sen allt det andra vanliga. Rekomenderas varmt. Jag blev förtjust i en kylbag med termos och muggar från tidigt 70tal kärlek 175 pix, dyrt men men...

2009-03-03 @ 18:09:37
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: lina

menar såklart loppis :)

2009-03-03 @ 18:10:37
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Kariin

Jag skulle gärna vilja hänga på till Spannarp nån gång! Det låter ju kanon!

Kram Kram

2009-03-03 @ 18:23:50
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: Emma

men gud så bra. jag tror faktiskt jag ska ta och åka till bois second hand redan imon! tack för en underbar lista :P

2009-03-03 @ 20:54:59
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Lina

Vad jag har sett så är bortbytingen borta.. den låg brevid ica innan, men den kanske har flyttat vad vet jag. Har inte hört något om den iaf. Men den ligger inte där den låg innan, lokalen är helt tom innan jag ens kommit in o kikat... lite tråkit med tanke på att det fanns en barnstol där inne som jag ville ha. jaja, det blir till nästa gång.

2009-03-04 @ 11:41:16
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Emelie

Det är min svärmor som har bortbytingen och hon har bytt lokalen. Numera är hon i Molanders lanthandel i Långås. De håller på och grejar för fullt, men öppnar nog inom kort.

Gitte har en blogg där hon skriver om detta och diverse produkter flera gånger om dagen:

http://bortbytingen.bloggplatsen.se/

2009-10-25 @ 18:31:58
Postat av: Madelli

Tusen tack för värdefull info =)

Nu ska jag dra en sväng och kolla ifall jag hittar något roligt =)

2010-01-30 @ 15:01:35
URL: http://madelli.blogg.se/
Postat av: Frida

Vilken adress har "veddigeloppisen"? Blev väldigt nyfiken att kolla in den :)

2010-05-25 @ 19:19:55
Postat av: Nicklas

Tvååkers IF har även en loppis vid Övrevi (fotbollsplanen i Tvååker) den är öppen söndagar 14-16 på sommarhälvåret. Det finns hyfsat mycket grejer samt att det är rätt så billigt.

2011-06-21 @ 22:21:52
Postat av: Frida

Hej jag undrara bara om dessa secondhand butiker säljer kläder med? vilket är det jag är ute efter. Eller finns det nåt annat ställe i närheten som gör det? /kram

2011-06-22 @ 13:32:16
Postat av: Tomas Ström

Vi har en Second Hand/Loppis i Veddige som är jättepopulär.Gå in på vår hemsida och kolla.



www.edwinsfond.se/secondhand/



Med hälsningar

Eva och Tomas Ström

2011-07-17 @ 18:24:42
Postat av: Nicklas

Såg att det ska finnas någon som säljer lp-skivor och liknande strax bortanför Veddige . Någon som vet när där är öppet? :)

2011-12-19 @ 22:49:24
Postat av: nyckelpigan second hand i kungsäter

Hej. Vi säljer barnkläder i vår second hand affär i kungsäter vid mataffären. Mvh Helen

Postat av: Susanna

Om man har massor av fina kläder att sälja billigt tio secondhandbutik, var vänder man sig då?

Damkläder, jackor, väskor, skor, stövlar. Säkert 40 plagg i strl 42 till 48.

Tacksam för tips/ susanna

2012-08-14 @ 21:14:01
Postat av: Maja

Hej! Jag har massvis med fina tjejkläder från barn till tonåring att sälja av till loppis eller secondhand butik! Även en del pojkkläder och massvis med fina gosedjur och leksaker! Kontakta mig så kommer vi överens om pris!
M v h Maja
[email protected]

2014-07-04 @ 12:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0