En liten retrobebis ute på promenad



Igår skulle Ella fara hem till farmor, farfar och faster på kalas och för att få stanna där några timmar när hennes föräldrar skulle iväg på Spa. Väl där kommer vi på att vi tagit fel bil och vagnen inte är med, till farmors besvikelse. Så hon ringer till sin syster som bor en bit bort och frågar om hon har kvar sin vagn. Visst fanns den kvar och i ett otroligt skick dessutom. Så vi bestämde att vi skulle ta på Ella och så skulle dom få skjuts dit för det var verkligen galet kallt. Någon varm overall hade vi ju inte med heller utan bara hennes jacka, så svärmor letade fram T:s gamla och hittade hans fina mössa som han hade när han var liten. Ella blev en liten mini-Tommy på en sekund. Sen åkte vi mot vagnen. Vilken vagn sen! Helt underbart retro. Nätt och fint. Vi la filtar både under och över Ella sen satt hon gott och kunde gå en långpromenad och vi åkte in till stan. Det värsta är att jag har blivit helt såld på vagnen nu och springer jag på någon så kanske jag köper en, men har iallafall bestämt att en sulky ska vi ha och den ska vara i 70-tals anda.

Ingen som har en gammal vagn eller sulky likt den ovan som ni vill bli av med för en peng?

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tror jag hade en sån vagn när jag var liten, har jag sett på kort. Fast vit eller beige var den tror jag. Du kanske hade det med? Tänkte om din mamma har kvar kanske?

2009-01-08 @ 22:27:14
URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0