Vi har numera ett bageri här hemma



Fyra olika muffins. Chokladcrisp, apelsin, banancocos och hallonmuffins blev det. Några ska få äran att  bli cupcakes med härlig cream cheese på. Favoriten efter smaktestet igår blev chokladmuffinsen och banancocosen. Vill ni ha recept så hojjta till. Chokladcrispen är den som är lite mer avancerad med cream fraish och råsocker och så. Men som också blev godast också. Det skulle vara bikarbonat i den med. Tur jag hade det hemma. Visste inte att det var jäsningsmedel. Grymt mycket bättre än både bakpulver och jäst som jag annars misslyckas med. Heja Bikarbonaten!



Mammas gamla Sju sorters kakor bok som jag norpa åt mig sist jag var på hennes vind. I den hittade jag den gamla klassikern Chokladrutor.



Känner lukten ända hit för dom är nybakade as we spiiik!

Kommentarer
Postat av: Marie

Ett recept på banancocosen vore väldigt uppskattat!

Ha en bra dag!

2009-02-21 @ 12:46:22
URL: http://www.metrobloggen.se/MammatillE
Postat av: vintageretroprinsessa

sniffar... jooo nog k'nner jag goooo lukten hii hiii





duktig du är

2009-02-21 @ 13:00:11
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Kenneth som letar recept

Ja men snälla lägg ut recepten! Jag googlade på chokladcrisp för att hitta ett sådant muffinsrecept och kom på så vis hit... Vill gärna ha receptet! Ser mumsigt ut :-)

2009-02-22 @ 17:20:20
Postat av: E!

Haha, jag har en ÄNNU äldre version av 7 sorter, tror den är från min mammas MORMOR! :P

2009-02-23 @ 19:23:42
URL: http://eelvelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0