Vita rockar & fem minuters-metoden

ska vi träffa idag. Först mina sprutor kl nio och sen Ellas första besök till tandläkaren. Vi får se vad hon tycker om det. Så vi är uppe tidigt här idag och faktiskt klara och påklädda, mätta och färdigbytta så vi kan åka iväg för dagens aktiviteter.

Igår storhandlade vi och det känns alltid gott att ha ett fyllt kylskåp här hemma. Åkte om Åkraberg och köpte två träd som ska i krukor och sen hittade jag en fin vas på loppisen. Blev en snabbrunda där inne för jag konstaterade snabbt att det inte fanns något spännande alls. Vi har börjat lägga Ella klockan åtta varje kväll nu för att få lite rutin inför dagis.

Vi har provat fem-minutersmetoden nu i tre dagar och det FUNKAR! Visst e det lite jobbigt. Första gången vi testa tog det 40 min innan hon somnade, nästa gång lovade metoden att tiden skulle halveras. Det gjorde den banne mig. Vi blev förvånade då hon nästan på minuten somnade. Igår var hon missnöjd över vårt beslut i en kvart sen låg hon och myste en stund med sitt lam och vällingen och somnade sen på fem minuter. Det är sånn lättnad när hon annars bara har somnat med mig. Jgah ar så mycket tid på kvällarna nu.

Vi får se hurdet går ikväll men jag är hoppfull och metoden verkar fungera. Två veckor brukar behövas för dom ska känna sig trygga med omställningen.

Någon som har provat den på sina barn?

Kommentarer
Postat av: Lina

Vi har provat en variant utav den, fast mer vi väntar en stund och om hon inte somnat efter 10-15 minuter (som det oftast tar för Gry) så går vi upp, lugnar henne lite och lägger ner henne igen. OM vi inte går upp och lugnar så blir det som en ond cirkel att skriket håller henne vaken. Dock funkar det inte att vi bara sitter bredvid, då blir hon bara hysterisk. Alla barn är olika.

Förresten huset som du kollade på som tyvärr låg i Veddige (verkligen TYVÄRR!!!) Shit vilket fint hus alltså. Jag har en kompis som letar hus/tomt i Derome/Veddige. Skickade länken till henne. Hoppas det var ok. OM dom nu köper det så kan jag ta med dej dit en dag hihi!!

Kram

2009-08-26 @ 10:00:11
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: Martina

Vi testade det med Agnes -hon är och har alltid varit en sov-vägrare. Det funkade jättebra tog tre nätter. Sen hur länge det varade är en annan sak - åka på kalas, somna i bilen, sjuk, minsta lilla "rubbning" förstör ju en hel del. Hugo däremot har somnat självmant kl 19 sen han var två månader :)

2009-08-26 @ 20:34:31
URL: http://livetpasolang.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0