idéer överallt!

Just nu sprutar min hjärna ut idéer, mest kommer dom när jag lägger huvudet på kudden och lillan sover sött i spjälsängen. antar att jag kan fokusera på annat just då! Igår gick jag och la mig tidigt... och läste lite tidningar. Hur skönt som helst! Hittade ju tapeten igår... till barnrummet! 420 kr rullen så det var en snäll tapet! Ska se om jag kan få in den i datorn från mobilen bara... har tappat bort sms numret för att blogga... typiskt mig! om nån har det så får ni gärna tipsa mig om smsnumret till blogg.se!

iallafall min nya idéer är också till hallen! Ev sovrummet. Ett julklappsträd. Vi ska ta in ett litet träd och vitsprayad såklart  i en grå betongkruka (¨år vara nått stadigt). Sen ska det få hänga paket 1-24 blandat med prismor och lite julgranskulor! Idéen fick jag när jag var i Danmark i somras, såg att dom hade hängt en ormhassel full med vackra psrismor i olika storlekar. Så läckert! Och jag och T är ju väldigt barnsliga när det kommer till julklappar så nu ska här köpas små paket som sen får öppnas varje morgon fram till julafton. Vi har satt en budget på 320 kr så ett paket kan ju kosta lite mer och ett lite mindre! Så ser jag nått nu så får jag köpa på mig! Och det viktigaste här nu då... är att ha ha två fina inslagspapper och inte hundra olika färger för då faller idéen. Vita paket är läckrast!

Har ni julkalender med paket hemma?




Hittade den här bilden som kanske kan ge er en hint... lite väl stort träd kanske men ni får känslan.
Tänk en liten julgransslinga i den också!


Idag skulle vi egentligen åkt till öppna förskolan på Sörse, men en av tjejerna hade haft en helvetesnatt som hon uttryckte sig och den andre hade ett hostbarn så vi ska skjuta upp det till torsdag eller nån gång nästa vecka. Gjorde egentligen ingenting för jag har en hög med tvätt och en med disk och en maskin igång som jag borde ta hand om!
Idag kommer också en fläcktkille hit och installerar våran värmegrej som vi ska ha på väggen så vi inte fryser i vinter. Dom är riktigt snygga dom där värmepumparna, inte! 

Kommentarer
Postat av: Michaela

Något sådant har jag också lurat på faktist, fast jag tror vi väntar tills nästa år så Elvin kan få paketen! Vi hade alltid någon slags paket-kalender när jag var liten så man måste ju föra traditionen vidare! =)

2008-09-30 @ 11:49:36
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Lina

Du och mannen kan ju ha det! det är mysigt att börja dagen med... jag har alltid haft sånna här paket! En mysig tradition.



kolla in här, ska jag buda?



http://www.tradera.com/auction/auction.aspx?aid=73394423

2008-09-30 @ 12:00:31
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Zzara

åhhh mysigt!!! Jag förstod precis vad du mena.... =)

2008-09-30 @ 12:43:42
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Michaela

Min karl är inte så romantiskt lagd att det skulle bli mysigt.. =P

Den klänningen var jättesöt, du skulle ha budat! Fast nu hann den ju avslutas =/

2008-09-30 @ 13:05:32
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

71305 tror jag numret e! kolla inställningarna eller nånstans där! och glöm inte skriva 'blogg', det gör alltid jag :-)

2008-10-01 @ 20:56:40
URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0