Här luktar nybakat!

Har precis bakat en chokladkaka (på mina sista 4 ägg) jihooo! hurtig jag e! Precis när den var klar kom min faster Yvonne på besök! Hon kännde nog lukten från kakan hela vägen till Norra näs! Hon e ju min andra barnmorska, eller hon jobbar ju som det fast nu är hon på Ungdomsmottagningen här i stan. Fast hon har gjort mina ultraljud, och hon vet ju vad det blir! Bara hon som vet! Men jag kan inte med att pressa henne, fjant jag e! Vill bli överaskad! Hon tog med beskrivningen till vaggan, och ska göra en sånn ihop med sin dotter(min kusin) som hon ska hälsa på i Österrike nästa vecka! Så jag måste få ut fisungen innan hon åker, annars får hon ju inte se den på en månad!

Har gjort iordning fyra tavlor till bebberummet också! Det är Ultraljudsbilder från V 13 och V 21! I den sista ramen ( längst ner till höger) ser man rumpan och två ben! (tagit underifrån) Sött!







Här kommer receptet på chokladkakan också!

200g cholkad (mörk eller vit)
200g smör
4 ägg
2 dl socker
2,5dl vetemjöl
1 tsk bakpulver

1.Sätt ugnen på 225 grader, smörj form, smält smör och choklad tillsammans, 2. vispa ägg och socker pösigt, 3. blanda mjöl och bakpulver, 4. rör försiktigt ner choklad/smör i äggblandningen, 5. sikta därefter ner mjöl och rör försiktigt...
6. grädda i 15 minuter i mitten av ugnen, låt svalna i formen... (jag fick grädde min lite längre)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0