Julen i bilder



Härliga jul... efter alla förberedelser här hemma så kom den äntligen. Dagen innan satt jag och T uppe och väntade in den ihop med Bingolottor. Jag håller hårt på mina traditioner och gjorde om köket till ett bageri, där et bakades tryffel, lakritskolor och annat gott! Juldagsmorgon var det upp tidigt för  att fira  Tomas, T:s pappa som fyllde 49. Kl 8 satt vi alla i sängen och väckte honom med jag må han leva... Av oss fick han lite jaktprylar och såklart julgodis att smaska på helt själv.

Sen bar det hem till Pappa och Lillemor för en annan tradiotion, långfrukosten. Förra året fick pappa en DVD med en brasa på som han brukar "tända" när han får besök. Så den sparkade när vi kom. Sen delade vi ut lite paket och tog åter bilen för att fira julen och doppet hemma hos T:s familj. Vi började med att doppa i grytan och Ella fick äta lite mat på sina nya jultallrikar från faster Lillevi. Sen var det dax för den obligatoriska spelstunden: Alfapet och jag och T tog hem vinsten trots Q och Z som vi inte blev av med. 

Sen kom då julaftonskväll och T andra sida av släkten slöt upp. Då blev det paketlek och förberedelser inför julbordet. Men iår hände nåot lustigt. T:s mamma som hade julen hos sig höll med allt förutom Janssonen som en familj skulle göra och Köttbullarna som en familj skulle göra. Bara det att Janssonfamiljen helt glömt bort det trots att potatis och grädde var fixat. Så det blev lite snopet, mest för Engelbertssons. Tror ingen hade märkt  endå att den var glömd så mycket mat som stod på bordet. Efter maten var det lekdax och då var det en liten fis som bestämde sig för att det var dags att sova så jag gick en liten runda och Ella somnade så gott i sin vagn. Lite senare så var det paketöppning och med så mycket släkt så blir det en del paket. Men mitt var såklart finast för i låg ett par Uggs och T hade rimmat så bra. Han hade även lyckats köpa ett par byxor och lite delar till min köpmannadisk : D Av mig fick han ett par adidas mysbyxor av det gamla stuket. En kurs i Olja och Akryl men som vi måste avboka eftersom T inte är hemma onsdagar nu i vår. Kanske går jag den själv eller så tar vi den i höst. Av svärföräldrana fick jag en boken Antik och auktion så himla perfekt! Tack för alla fina klappar ska visa er några kul sen när jag fått fotat dom.

Juldagen träffas alltid min släkt hos min farmor och farfar på kalkonmiddag. Då är vi 20 pers nästan och farmor dukar allid så fint med guld och juligaste rött. Det är kul att få träffa mina kusin och många av dom har ju barn så det är full rulle nu. I är var även min kusins svärföräldrar med som är från Tyskland så det blev en del engelska runt bordet. Ja som ni märker så har det blivit alldeles för mycket mat och roligheter för att jag skulle haft tid att blogga så nu har ni fått en liten inblick i vad vi pysslat med under julen... men mer kommer för än är den inte slut ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0