Och där låg den...



Igår innan bion åkte vi förbi Möbler och gamla ting i Spannarp det ligger påvägen från oss till min mor om man tar en liten liten omväg bara ;) Brukar iof inte hitta så mycket där eftersom detta är mer en affär än en loppis och då har ju fynden redan hittats och fått en ny prislapp. Fast han som äger den är inte så bra på att göra fynd direkt, eller han tar mest hand om gamla dödsbon. Men så igår hittade jag inte bara denna godispläd utan min goda vän Tina som sprang runt i butiken också. Så glatt överaskad jag blev! Så vi gick ett varv ihop och då hittade jag den! Har kollat runt lite på Tradera men dom brukar sluta bra dyrt och sen med frakten på en tung pläd så tjänar man inte på att köpa den där.

Men den här var ju finare än alla andra jag sett. Vilket arbete någon har lagt ner. Basen är brun och det är ju så perfekt sen är den bara fylld med regnbågens färger. Jag blir glad bara jag ser den!

Har ni någon mormorsfilt hemma?


Kommentarer
Postat av: Kariin

En sån där fin filt har faktiskt både jag och min syster - som mormor tillochmed gjort! Kom på att jag gömt den längst in i graderoben, kanske dags att ta fram?!

2009-01-23 @ 13:14:20
URL: http://somethingileft.blogg.se/
Postat av: Lina

Karin, ta fram den från gaderoben! Pronto... Folk betalar dyrt för sånna ju. :D

2009-01-23 @ 13:50:22
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Fröken Fräken

Gratulerar till det förnämliga inköpet! Sådana filatr byggde vi kojor av när jag var liten, men tyvärr har nog filtarna försvunnit någonstans. Mycket handarbete har ju tidigare inte värdesatts, väldigt trist.

Jag hoppas på loppisfynd imorgon... det är härligt med helg! Ha en jättebra helg!

2009-01-23 @ 18:55:33
URL: http://tusenideer.blogspot.com
Postat av: jessica

har oxå kikat på tradera men de brukar hamna runt 500-600 kr, men fina är dom..vill oxå ha..kram

2009-01-24 @ 12:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0