Dagens loppisfynd

Idag var jag och Ella uppe tidigt och tog en sväng in till stan för att göra Varbergs loppisar och 2-hander. Idag gjordes riktigt bra fynd, speciellt stolt över två som jag ska berätta om lite mer.




Första braiga fyndet var de åtta små assietterna med små hjärtan som kostade 5 kr st men som jag fjäskade till mig för endast 1 kr st. Har nämligen sett att dom är attraktiva ute i cyberspace, men troligtvis får dom flytta in i mitt köksskåp. Teakgalgarna blir Traderafolket tokiga av och där får dom hamna. 6 kr för allihopa, men räknar med mera när jag lägger ut dom.



Två lantischglas med kor på, tänk er nybakade pannkakor och ett glas kall mjölk. Alldeles för billigt var dessa glas som jag gav 50 fjuttiga öre för. Dom passade iallafall kanon ihop med litermåttet jag hittade för ett tag sen.



Dagens superfynd.... har spanat ett tag nu och IDAG hittade jag en, Helly Hansen så Vintage. Har inte sett någon strl lapp, men gissar en M/L 30 kr för den. jag tackar och bugar. Jag bara älskar den. Superskick och ren och fin var den också.



Made in France såklart, Verecoglas till min lilla samling. 2 kr st med ettiketter kvar och allt.

Å vad jag älskar att fynda, alla saker skulle haft en liten lapp med sin historia. Tänk vad spännande att läsa var dom bott under åren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0