Det var det värsta

Igår kom det så mycket snö över varberg att vi fick hoppa in i traktorn och koppla på skopan. I flera timmar plogade vi å vi kom ut med bilen och fram till kossorna. ja vi passar kossor igen :D. Så igår satt jag och Ella i en traktor och myste medans pappa fick leka som en liten pojk med spakar och pedaler. För att inte ha hört traktor på många år och bara fått en snabbkurs av Sigge så körde han som han aldrig gjort något annat. Min egna lilla bonne.

Vi misstänkte att det skulle komma massa snö så vi åkte in och handla så fort dom plogat vägen vi bor på, den är sistprioriterad här ute men efter ett tag kom vi ut, det gjorde inte grannarna som bara skulle testa med sin bil och såg nog inte att det var plogat. Så nu har vi storhandlat både saker på ÖB och mat på Hajen så vi klarar oss ett bra tag. Lite svårt att hinna med efter jobbet när man ska hämta på dagis och vi bara har en bil för tillfället. Nu har vi bunkrat.

Som tur var åkte vi om vårt RIKTIGA hus för några dagar sen innan snön kom på riktigt och fick panikpackat lite kläder och pass och Uv-dräker till resan om två veckor.  Vi ska ju till Nersja i Spanien en vecka! Känns som det är det som håller humöret på topp nu under denna galna vinter. Så väskorna står nästan fädigpackade där hemma, sen hur vi nu ska komma åt dom blir ju spännande haha.

Jag är vädligt glad att T köpte den där stora bilen med fyrhjulsdrivt, man kan säga att den har aldrig varit så välbehövd iår.

Imorgon är det någon som fyller år här närmare bestämt 28 år så det kan ju inte vara Ella eller T för den delen ;) Tänkte fira med temlekalas både idag och imorgon men tror inte någon kommer hit idag eller imorgon om man tittar ut. Inatt har det snöat ännumer och jag har precis väckt familejn att vi får ta en ny runda med traktorn och skyffeln. Pulka till Ella , traktor till pappa.

Känner mig lite bättre efter Pencilinet och förhoppningsvis är jag på jobbet imorgon om Ella fixar dagis utan feber.

Så imorgon blir det en spännande dag, jag önskar mig bara två saker. Mer sol mndre snö.


puss på er!




Även min favorit nu när det är så mycket snö, igår fick den känna på det ultimata testet:att köra på oplogad väg. Det fixade den galant trots att chauförren nästan backade ur. Jag skreek kööööör du kan inte sakta ner.. men det är ju inte plogat där framme... köööör! men jag ser ju inte vägen... hihi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0