Mina snickare...


har fått huvudbry. T och pappa fick slå sina kloka huvuden ihop häromkvällen när jag som vanligt kom med en galen idé. Vi har ju fått tag i 100 år gamla brädor som jag vill göra ett nytt soffbord av. Det ska se gammalt ut och vara som en låda med utsågade hantag på sidorna. det får gärna se gammalt och ruffigt ut. Men att få ihop något som ska se gammalt och lite slarvigt ut är faktiskt rätt svårt eftersom man inte ska se några sågade kanter. Alltså om man sågar i en gammal bräda så ser ju sidan "ny" ut. Så det är lite att klura på men såklart kom dom på en bra lösning och nu ska det bara spikas ihop. Tröttnar jag sen så har jag en fin låda istället. Då är ju inte arbetet ogjort så att säga.




Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej. Måste bara passa på att fråga en sak. Såg att du har ett olivträd. Hur gör du med det på vintern? Tar du in det innomhus? Jag har hört att de vill stå svalt, har du något tips?

2009-09-17 @ 17:09:48
Postat av: Lina

Det är nytt för iår men jag kommer ta in det och ställa det i vår hall nu inför hösten, än har det varit helt okej väder här på nätterna men om någon vecka eller två åker det nog in.



Ska rådfråga med min mor också som har några stycken på sin altan, när det är dax att ta in dom.



/ Lina

2009-09-17 @ 18:24:20
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0