Schleischdjur

Har ni sett dom här förut? Leksaksdjur för barn och mig. Vi började faktiskt köpa en tror det var rådjuret när vi var och handlade en gång. Sen köpte vi en varje månad till Ella så hon skulle lära sig vilka djur som var vilka och hur dom lät. När hon fyllde år fick hon kossan och kalven av oss och igår fick hon Lammet, hunden och strutsen av mormor. jag vet iof inte hur en struts låter men frågar man Ella om man kan få strutsen så får man den. Hon tvekar fortafarande på Rådjur och gris. kanske för att kossan och grisen är så lika. Roligt är det och för et ttag sen fick dom ett hus.







Titt-ut!



En bondgård visseligen från Playmobil men den kostade 15 kr och jag hittade den på loppis. Den är kanon för Ella kan stoppa in dom i huset och sen bära med sig dom.

Schleisch gör även Dinosaurier, smurfarna och en älvserie. alla är handmålade och skiljer sig lite plus att det kommer nya djur varje år.


Kommentarer
Postat av: Emma

Är det dom som är på hajen? jag har sett dom och vill också köpa sånna men jag kom på att jag har ju inga barn :(

2009-09-01 @ 20:27:15
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Viket fint hus djuren fick :D

Har ett liknande dock i andra färger som kenny hade då han var liten.

Menn i har lillasyster Bambi fått ärva :D



Ha det finast

2009-09-01 @ 22:23:21
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0