Före & Efter Vitrinskåpet från Blocket

I fredags hämtade vi hem ett färdiglackerat vitrinskåp i delar. Vi kunde ju som vanligt inte hålla oss utan började direkt montera ihop det. Då hade dom missat att skicka med påsen med några av gångjärnen. Några hade vi som tur var men några smådelar hade vi glömt att ta bort. Som tur var så har dom så mycket att göra så vi åkte dit i söndags och då var dom där och vi fick resten med oss hem. Vi ska byta beslag i vårat kök som vi paralellt håller på med så jag tänkte ta skålhandtagen därifrån och montera på vitrinskåpet. Återvinning när den är som bäst. Gånjärnen är i guld och då är det snyggast att köra på den linjen, i köket vill vi ha allt i rostfritt en vacker dag. Skåpet är riktigt snyggt lackat och man förstår nu att ibland ska man inte göra allting själv utan vissa saker ska proffs göra :D Skåpet är lackat i HTH-köks vitt ifall vi behölver kompletera med luckor därifrån till köket sen. Nästa steg är att skicka iväg köket på lackering.

I helgen har jag diskat och ställt in mina skålar och tallrikar från diverse loppisar och äntligen har jag mina fynd samlade på samma plats i mitt alldeles egna vitrinskåp.
























Det har blivit en liten samling av skålar på fot nu. Till vintern ska de pyntas med mossa och dekoration och ställas på borden.


Kommentarer
Postat av: zzara

riktigt snyggt blev det jue... =)

2009-10-06 @ 11:36:23
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Sara H

Blev ju jättesnyggt!!! (Får man fråga vad det kostar att lämna in på lackning?) Har förresten röstat på din blogg, just nu har du 61%. Kram!

2009-10-06 @ 17:56:14
Postat av: lotta

Gud vad fint! Du är så påhittig o flitig :)

2009-10-06 @ 19:16:41
URL: http://lottajohansson.blogg.se/
Postat av: Lina





Skåpet hittde jag för 500 kr och lackeringen kostade 1600 kr. Blir billigare om man har släta luckor. Men det är ju betydligt mycket billigare att lacka något än att köpa nytt. Nu var skåpet i många delar och jag antar att det behövdes lackas ett par ggr eftersom det var så stark blå färg under. Men ska lämna in köksluckorna där nu och då tar han 205 kr styck för dom.



Härligt att jag leder, det betyder att jag har många snälla vänner haha



Kram och så får vi ses snart, alltid lika mysigt att vara hos er eller träffas. Snanrt jul också ;)

2009-10-06 @ 20:03:56
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

woooooooooooooooooooooow finner inga ord :)

som en drömm.

bra jobbat :)

2009-10-07 @ 10:55:27
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0