Tar en liten paus vänner

Vi grejar och har fullt upp där hemma och jag har hela tiden massa att visa men jag har åtagit mig ett stort projekt vid sidan av mitt jobb som jag kommer berätta mer om men jag kan inte göra det just nu. Projektet är riktigt skoj men tar mycket tid, så datorn åker inte ens fram på kvällarna. Istället har jag valt att ta en liten bloggpaus. Förutom det så har jag fått tre nya beställningar av mina askar som ska produceras innan jul. Det är från samma ställen som jag har dom på nu, så jag är överlycklig. Kunder frågar tom om specifika motiv och texter :D  Ni förstår kanske att jag måste prioritera om lite. Så istället för att undra var jag gör och om jag har tröttnat på att blogga så är svaret absolut ICKE, jag vill blogga hela tiden men det får ligga på vänt ett tag. 
Annars förutom allt jobb så ska jag och Jessica upp till Göteborg och bo på hotell fredag till lördag. Vi ska handla julklappar och shoppa kläder till oss själva. Mycket lyxigt. Så tills vi hörs igen kan ni testa dessa muffins som är helt otroliga.

                              

 

 

Ellas Äppelmuffins

2 dl matolja

3 dl socker

2 äpplen

3 ägg

4 dl vetemjöl

1 tsk bakpulver

1 tsk bikarbonat

1 msk kanel

1 msk nystött kardemumma

3 röda äpplen (ej för stora)

1/2 dl socker + 1 tsk kanel

 

 

Vispa olja och socker kraftigt. Riv äpplena. Tillsätt dem och äggen. Blanda mjöl, bakpulver, bikarbonat och kryddor. Rör ner blandningen i smeten. Spritsa ut smeten i muffinsformar. Fyll dem till hälften. Kärna ur och skiva äpplena tunt till fyllningen. Vänd varje skiva i kanel- och sockerblandning och tryck ner en eller ett par i varje muffins. 

Grädda i 15-20 min i 200° C.


Kommentarer
Postat av: Lina

Kommer sakna din blogg... Kom snart tillbaka! Ha en trevlig förjul annars!

Kram

2009-11-30 @ 14:03:51
URL: http://linagson.blogspot.com/
Postat av: vintageretroprinsessa

Kikar in och önskar er alla en super härlig helg.

Massa kramar från oss

2009-12-18 @ 23:06:11
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej hej! Nu börjar det bli tomt utan några inlägg här! Vi saknar dig! Hoppas julen var bra och att du snart är tillbaka igen.

2009-12-29 @ 19:13:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0