Måndaaaa

och vi ska in till stan idag och besöka BVC och Elisabeth. Ella ska vägas och mätas. Tror hon var 8 månader sist vi gjorde det. Så nu har det hänt massa sen sist. Sa jag föresten att hon inte fick någon Twinrix spruta? Hon var för lite enligt spruttanten men enligt BVC så är hon inte det. Skumt. Men tydligen så ska det inte vara någon fara om man tar det lite försiktigt och torkar av händer och saker som Ella sitter och leker med. Det hade man ju gjort endå. Mat har vi ju med oss som hon ska äta och sallad och glass äter hon inte endå.

I helgen har vi haft massa för oss, vi har varit på 50-årskalas i en kyrka. Vi har shoppat saker att ha med till resan och ätyit en god lunch på stan. Grillat och haft grannen på besök. Fikat med vänner och ätit massa bullar. Hyrt film och påbörjat altnaen till ankorna. Jag har även röjt på loftet så snart kommer en bild där uppifrån.

Jolly har fått en ny bur eller egentligen ett nytt underrede. Grannen kom ju in och frågade om vi behövde ha något svetsat. Vi kunde inte direkt komma på något förens jag kom på att fågel behöver ju ha något runt buren så inte alla fröerna hamnar utanför hela tiden. Tydligen satt 12 svetskunniga killar på Ringhals sysslolösa i söndags och Bobby behövde uppgifter till dom. Sagt och gjort. 8 timmar senare så stod världens finaste underdel till buren utanför dörren. Den blir ju mycket tyngre nu så vi behöver fixa rejälare kjedjor och krokar. MEN så fin den blev.




Tacotallrik på Ströget



Regnbåge... Jag fick för första gången se en hel båge, har aldrig gjort det innan.
Alla andra har säkert det men inte jag. Så det var lite av en uppenbarelse. Fick ju tyvärr inte med hela på bild bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0