Veddigeloppisen med bilder

Här kommer lite bilder på några av alla de rum som är fyllda med saker. En loppis blir bara bättre ju fler gånger man besöker den. Man lär sina ögon sålla bland skit och bra saker ju oftare man ser det. Hängde ni med. Vad jag menar är att efter en stund så ser man nya saker. Man lär sig helt enkelt vad man ska titta efter. Tjusningen är ju att man kan hitta precis vad som helst. Men man kommer aldrig att hitta precis exakt den saken som man vill ha. Så det gäller snabbt att ställa om hjärnan till att acceptera den saken som är snarlik den man faktiskt letat efter. Klara man det så är man på god väg att bli duktig fyndare. Men man ska inte acceptera skador eller nagg på saker om man inte själv tycker att det gör nått. Det roligaste är att blanda samma stil på saker och få sig en samling. Men vad av allt? ska man ta till sitt hjärta, vad ska få följa med hem? Elin tar alltid i blåa saker... och skor dfet är hennes nisch! Själv är jag svag för saker på fot, ljusstakar och lyktor är också lätt att titta lite extra på. Något som börjat intressera mig mer och mer är keramik...Loppis handlar mycket om att förälska sig i saker vid första ögonkastet på det andra kan någon annan ha gjort det och då är saken borta för gott. Öppettiderna är följande tisdagar 18-20 och lördagar 9-13. Ska uppdatera min loppislista.



När man öppnar ytterdörren möts man av det här. Den ena halvan av rummet.



Detta är den andra. Förstår ni vad jag menar att man lär sig efter hand att sålla.



Böcker och film, längre in finns lampor och hundratals möbler.






Möbler... möbler... möbler.



Det blev turkost idag. En Glimma skål i pressglas. En turkos kruka också i opalin. Fatet såg jag sist jag var där och hade turen att ingen annan tyckte om det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0