Loppisrunda och Auktionssöndaaa

Jag åkte in en snabbis i lördag för att kolla efter vinglas till svärmor, hon har bara två men hon är så förtjust i dom. Det är egentligen helt vanliga vinglas men med blå glasfort med en rund kula längst ner på foten. Jag skulle ha mina ögon öppna efter detta... Och vad tror ni jag hittar. Ett vinglas och två champangeglas, men går helt okej att ha till välkomsdrink. 15 kr för dom och en glad svärmor. Inte illa.

Till oss blev det en soppskål från Gustavsberg från 1914 som var krackelerad men inte naggad så den tänkte jag man kunde plantera något fint i. Hittade en Shabbyströare för 5 kr också, en sådan som jag alla redan har! Som jag också älskar. Den jag hittade nu kommer få hamna i Traderahögen så den kan göra någon anna glad. Enn sockerskål och en gräddkanna i opalin med droppmönster 5 kr st fick följa med också.




Den röda flaskan var ett spontaninrop på auktionen, Kommer från Lindhammar glasbruk. Det får bli egentillverkad julsnapps i den.



Tina och hennes dotter följde med och köpte en jätte fin spegel och en Gunnar Nylund takkrona. Men vad hon inte visste var att vi buda in en våg åt henne som hon så gärna ville ha, för utropet på den kom efter att hon åkt hem. Men hennes vännina satt raden bakom oss och tog med den hem till henne.Tror det var en Kockum köksvåg. Fin som snus.



"Sopsskålen" har fått blommor i sig och är nu redo för påsk.
(lite trist bild men den blev finare irl) Fågeln är från Lagerhouse och är ett ljus. Ett sånnt ni vet man inte tänder.


Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

Nämen så trevligt en sån där sockerströare har vi oxå :)

Ha det finast på er

2009-03-24 @ 15:13:39
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: bloggare på icedaniel.se

Det var ju bra fynd !

2009-04-04 @ 09:53:13
URL: http://www.icedaniel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0