Stora trädgårsplaner på gång nu...

visst är vi båda sjukt engagerade, en lite mer bara. I Söndags vaknar en pigg T och noterar skitväder. Han mummlar något och tar på sig jobbarkläderna. Sen vankar han fram och tillbaka laddad till tusen för att ge sig ut. Det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder. Älskling det finns vertikalt snöblandat regn!!!
Det stoppade inte han. Busken skulle klippas och ansas. Efter en stund ringde han in... sätt på Kaffe jag har en idé.





T ringde sin mamma och sa att kommer du nu... busken är klippt och du skulle la ha skott och ta vår buske?. E du inte riktigt eller säger hon är du ute nu! 

- Det är väl bara ett barn som är uppfostrat av mig som är ute och jobbar i sånnt här skitväder... nu blir jag lite stolt.
- Ja du skulle ju komma och ta skotten idag, det spelar väl ingen roll om det regnar lite tänkte jag.



Fram med tidningar och block sen så brainstorma vi fram hur vi ville ha det. Jag fick förhandlat bort en ful enbuske och T fick nått annat som gjorde han glad.




Stensättning, kantsten, trädäck, flyttning av ankhus, en grönsaksodling, mina kära bärbuskar, en trävägg, buskar och staket. Justeringar på hönsgården, nya roliga vinklar och t o m dränering finns med på denna blyerts skiss.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0