Nackspärr...

och insnöad. Vakande idag och gick upp och gjorde frukost på sängen. Lyxigt värre. Svärmor hade varit här igår och hängt en påse med nybakat på dörrhandtaget. Dubbellyx. Men efter frukosten så skulle jag bara böja mig ner lite och pang så sträckte jag till hela rygg och nacke... gör väldans ont nu faktiskt, snyft. så nu sitter jag här stel som en pinne och det gör nästan ont när jag trycker på tangenterna. Stackar mig.

Igår var jag på en spännande föreläsning som jag ska berätta mer om senare... Iallafall när jag skulle hem så lät jag T köra före mig med Monstertrucken för att jag ens skulle klara mig upp för våran backe. Det var ju bara det att snön hade gjort att inte ens T kom upp utan var stanna mitt i backen och lägga i fyrhjulsdriften... Jag tror ju då att han kommer glida ner och jag får för mig att börja backa. Det som händer då är han kör upp utan problem och jag glider lite åt höger och kommer ingen vart. Smart. Så T springer ner till mig och försöker förklara hur jag ska göra, men jag bara glider. Så han sätter sig på motorhuven på min högersida och DÅ med hjälp av hans "tunga" vikt så kommer jag banne mig upp... så där kör jag med han på motorhuven. Tror han var lite nervös... när jag parkerat som vanligt så sa han att du kunde ju sakta ner så jag kunde hoppat av, du behövde ju inte ha med mig hela vägen upp... haha Ja det kanske jag kunde gjort iof.

Så idag ska jag ingenstanns med min bil. Vi har massa snö och vill inte riskera att sätta mig fast här någonstanns på landet. Kanske ska be T köpa med sig en pulka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0