Mycket på schemat idag!

Igår var vi hemma hos min mamma och firade henne, ska visa er bilder på en helt galen tårta hon gjort. Galet god. Ella somnade klockan 21.30 igår bevid mammas katt. Mammas katt är annars rädd för allt som rör sig men nu gick det ju bra eftersom Ella sov då. När vi kom hem så hade vi ju helt missat att man ska bädda rent innan man åker hemifrån, så trötta som tusan så fick vi bädda rent sen somnade vi på sekunden tror jag. Men vad jag vill komma till är att Ella har sovit hela natten! Vaknade vid halv sju, men fick lite välling och hör och häpna somnade om. Så vi känner oss pigga och alerta, tur är väl det för idag är det en fullspäckad lördag.

Nu på morgonen ska vi om en loppis, sen vidare till Heberg för att kolla in vad som kommer på auktionen imorgon, dock krockar detta med en ovanligt bra auktion i Varberg så vi får åka dit imorgon istället. Sen blir det barnkalas i Tångaberg hos Clara som flyttat in i sitt nya hus. Sen hem igen och piffa till sig efter all lek och sen ska jag träffa mina härliga gamla jobbarkompisar i Tvååker. Det blir middag med vin och massa snack... som alltid. Ska bli riktigt kul och jag har sett fram emot att träffa dom länge nu.

Undrar om dom är medvetna om att dom missar premiäravsnittet av Robinson, kan ju påminna dom annars ;) ... Det är synd att det är Linda Skitson som ska ha hand om det bara... Fanns det ingen bättre?

Puss på er mina goa läsare.

Ps: skönt att vi redde ut traktorincidenten innan jag återigen fick träffa en Pellegrävare men igår en ny hemma hos mamma, han äger bara Stråvalla maskinstation. Då snackar man inte traktorsar. Till saken hör att hans sambo läser min blogg så när han berättade vad han jobbade med så trodde jag han skämta men han var helt seriös. Om vi säger såhär T och Pelle kom mycket bra överens igår kväll... Hur stor är chansen att man ska träffa två som heter Pelle  (Per-Olof) med samma jobb på samma dag? Trisslott?

Kommentarer
Postat av: Michaela

Haha linda och jag har typ samma dialekt så jag tycker inte du ska vara elak mot henne ;)

2009-03-21 @ 21:25:20
Postat av: Lina

Det är inte för dialekten... eller jo lite kanske ;)

2009-03-22 @ 10:05:32
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Lina

När får man se tårtan och hur blev det egentligen med den där stegen? Blev den vit eller trä eller kanske turkos?

Jag drömde förresten att jag lämnade vår katt hemma hos er för han var helt galen haha!! Jättekonstigt...

Kram från Tvååker

2009-03-22 @ 18:52:29
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Lina

ja stegen den lär ju dröja tills jag får ut den i trädgården och kan piffa till den. Nu har vi sumpmark utanför dörren tyvärr. Men det ska la åna te saj. Men detlutaråt vitt nu. Eftersom den andra trappan är vit och man ser dom ihop från sovrummet.

2009-03-23 @ 18:43:36
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0