Minns ni Sagornas land?

den här Sagolitografin? Verkligen fyndat dom då de blev mina för 5 kr styck. Det låg nog sju stycken men mitt hjärta kunde inte ta allihopa... Jag ska bums rama in en till Ellas rum. Den är så detaljrik och färgglad så jag blir alldeles tokig när jag såg den. Men något i bakhuvudet säger mig minnas denna från skolan eller dagis. Har ni sett den innan och kan ni mer om den? Det är en resa genom alla sagor och den är rikt illustrerad. Känns som det är väldigt längesen den trycktes för pappret känns inte alls som det som använd idag. Sen sitter färgtesten kvar i kanterna, på nytryckta litografier är väl denbortskuren... så kanske kommer den från ett nerlagt tryckeri... jag gissar på här?  Nu har jag tre stycken extra att ta hand om, sälja eller ge bort! Nostalgi på hög nivå.

Men var har jag sett den här innan?









Tjeerd Ackerman har gjort den och redigering av Hilding Pawlo.
Antar att den är utgiven av Melin och Österling Förlag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Måste tipsa dig om en superbra sida. Freestreet heter den.



Få presentkort på Nelly eller inte välja själv.



Gå in här helt gratis



http://www.freestreet.se/?r=135

2009-03-06 @ 11:17:50
Postat av: Elin

Hos tandläkaren i taket har jag nog sett den!

2009-03-06 @ 11:18:10
Postat av: Lina

Ja jag känner också igen den.. kan det vara från tandläkaren? eller på hos farbror doktorn? i vilket fall så kommer jag ihåg att jag kunde titta på den i evigheter. superfina!!

2009-03-06 @ 12:14:13
URL: http://linagson.blogspot.com
Postat av: Sara Larsson

Jag tror som Elin, att den hänger i taket hos tandläkaren... har någon liknande där jag är, fast inte i barnmotiv..

2009-03-06 @ 14:12:03
URL: http://zzarazz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0