Lek och bus i värmen

Igår var det varmt. Puh! Men vi löste det genom att åka ner till Sara som intagit stranden. Där var det ännu varmare. Ella och jag satt under ett GB parasoll hela dagen och sen åkte vi hem till Jan-Eric som fyllde år.




Glasspinne är gott att bita i.



Mormor rota fram lite gamla leksaker som jag hade när jag var liten fis tex den här som också var min favoritleksak. Den spelande guitarren. Bakom sitter Doris docka som jag inte lekte med så mycket som min mor hade önskat så nu fick hon chansen att ta fram den till Ella.



Dom dansade små grodorna igen och Doris hängde med så gott hon kunde efter några år säj 25 år i en låda.



Efter dansen blev det dryckespause och Ella började acceptera Doris mer och mer.



Till Doris bestämde sig för att göra ett lite partytrick och tappa huvudet. Det uppskattades inte av Ella eller av Mormor. Själv kunde jag inte sluta skratta av bådas miner. Men Mormor och Ella hjälptes åt att laga Doris som sen fick hoppa ner i lådan igen.




Efter Doris lilla " Spela Allan" incident gick vi bort till hönorna. Det tyckte Ella var riktigt roligt, såklart.



Sen åt vi tre sorters Sorbe med vaniljglass och njöt av sommarkvällen och Lotta Engberg. Jag hängde med så gott jag kunde till Bra vibrationer trots hjälp av rullande text i nederkant.

Sen åkte jag och Ella hem till vårt och testade om vattnet hade runnit till, det var precis lagom till en dusch för pappsen.
Ibland ska man ha tur. Nu såg jag att det skulle komma regn och åska. Det gör väl inget va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0