Nu är det sommar!

I torsdags träffade jag mina gamla kollegor på Stormen AB. Det hade bjudit in alla som jobbar med Reklam i Varberg. Det bjöds på snittar och jordgubbar och i deras bar stod två killar från Oscars inhyrda på plats. T o m en DJ som spelade för oss hela kvällen. Vi fick en lite barskola och se hur vi skulle göra för att fixa till årets "hetatse" drinkar. Vi fick se 6-7 stycken och när kvällen var slut så hade jag nog beställt alla. Sen gick vi ner till Bodegan och fortsatte in på morgondagen. Jag blev snabbt påmind vad det var för dag när jag tog taxi hem sen. Midsommartaxan är inte att leka med och inte dom som syrliga chaffisar som fått den dagen på schemat heller. Varbergs taxi borde se över sin personals approach. Hon han med att anmäla en av sina egna kollegor, vara otrevlig mot sitt egna företag inkl vi som satt i bilen och sen allmänt irreterad. Alltså inte helt lyckad marknadsföring för henne. Det var en låång väg till Torpa.



Lite bilder innan Bodegan. Många hade gott hem och börjat förbereda för midsommar.
Baren var nu fri.



Niklas min gamla AD inte hel olik den nya AD Lars. Niklas har också en dotter som heter Ella.



Bröderna Emil och Ludvig, deras kusins fru spelade på Bodegan denna kväll så det var fullt ös på släkten Ohlsson.


forts från gårdagen...

Dagen efter bokstavligt talat var det upp tidigt och hem till Svärföräldrarna för årets höjdpunkt. Hummerfrukost. Jag hade tagit ´det lite lugnare med snittarna än drickat dagen innan så Hummern satt som en smäck ihop med svärmors bröd som hon formar som en midsommarstång. Sen tog jag mig en liten liten powernap och sen var jag på G igen.

Sen vart det dags att äta midsommarbuffé och leka lekar. Lekarna bestod av fyra delar.

Kast med boll i spänner med olika poäng per spann.
Spotta groda
Hämta saker på bokstaven G i trädgården.

Jag hade satt ihop tre olika priser bestående av choklad, öl och annat gott som man kunde mysa med i midsommarhelgen. Men vi delade upp i slutet så alla gick hem med något gott.




Men förstå så gott det var... Ella fick en liten :D



som hon kunde tugga i sig med sina sex tänder som hon har fått



Hela gänget



Ella fick också lite gott! T hade lurat ner en hackad sill i maten. Han vill att en i familjen lär sig äta fisk.



Haha Här slänger man inte utan lagar. Syns det var T:s föräldrar arbetar med?



Alla klädde midsommartsången...




utan Ella som inte gjorde något annat än stod upp hela dagen. Även att hon tog tre steg. Wihooo!



Farmor och Mormor dansade små grodorna med Ella



sen spottade vi små grodorna med stort engagemang

En bra start på Sommaren 2009 alltså.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Alltså jag fattar inte.... det verkar ha varit sol där ni har varit? Eller uppehåll åtminstone! :-)

2009-06-20 @ 10:41:59
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

sicken härlig midsommar ni verkar haft. tur att vädret blev så bra som det blev ändå =) för i varberg sken solen =) hahaha

2009-06-21 @ 12:42:03
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det var superfint när vi satte oss ner för att äta och sen hann vi med att leka innan det blev sämre på kvällen. Det var ju ändå rätt varm då när det började regna så man kunde ju sitta ute endå. Svenskt midsommarväder var det! Precis som det ska vara.

2009-06-22 @ 09:37:13
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0