Godmorgon

Gud vad jag är känslig för AC:n då. Igår hade jag fullt ös på den i bilen, kanske lite dumt. Idag halsont som bara den. Typiskt. Får ta det lite lugnare med det där finesserna tror jag. Känns så fel att vara förkyld i Juni snart Juli.

igår påbörjade vi förvandlingen i Ellas rum. Hoppas vi kan få det klart till hennes födelsedag. Vi har tänkt att ge henne ett alldeles eget kök med spis och kakel och diskhov. Hon har ju ett ganska stort rum så något kul finns det möjlighet att göra där inne. Fast vi insåg gasnka snabbt att ett barnkök inte tar sådär värst mycket plats haha. Det blir sååå litet och sött. Vi ska fästa allt mot en spånskiva för att slippa så mycket hål det bara går på väggarna. Hoven är på plats nu men jag tänkte att jag visar er det färdiga resultatet istället.

I Tisdags var jag och mor på Gekås. Det var snällt med folk eftersom det var stekhett utomhus. Köpte lite kläder till Ella som jag ska slå in till henne. Brukar inte hitta något alls men just denna gången hade Gekås lite "i min smak"
GEkås har nästan blivit för stort nu för att åka upp efter jobbet tider. Krävs ju minst fyra timmar för att hinna med alla ställerna.

Igår var jag på Loppis och hittade lite smått och gott. Var ute efter lite saker till Ellas kök men såklar så hittar man allt annat. Fick med mig en Lackhylla i vitt för 15 kr. Vi hade tänkt använda den svarta vi har men svart blir lite väl hårt tycker jag. Så nu hade jag ju tur att hitta en vit. Hitade även en tavellist för samma peng. Oöppnad från just IKEA.



T fick sig ett par coola glajjor för 5 kr



Kunde inte motstå denna fina stringhylla som jag ska sätta iite lägre i Ellas rum. Så kan hon själv hänga upp väskor och kläder på. Under Lackhyllan. :D



Denna fina rosbricka såg jag då jag själv hade ett loppisbord i Sparbankshallen. Så den föll ögonen snabbt på. Visst är den supersommrig. Precis samma ljusgulfula färg som vårt kök också.




Hittade en maffig krok också, kunde fått med mig två hem om jag vart lite snabbare ;)
Skoltavelfärgen ska jag ut och använda nu med desamma.




Kommentarer
Postat av: vintageretroprinsessa

stringhyllor är verkligen fina och piffar snabbt upp ett rum :)



och loppis är ju kul även om man ej hittar eller köper nåt :)



Glad sommar på er alla :)

2009-06-25 @ 23:57:52
URL: http://bambii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0