Vill ni följa med mig till Stockholm då?

- JAAAAAAAAAAAA!

Igår kom vi fram till Västerby precis lagom till att se en förvånad Blondinbella dansa sig ur Lets Dance, den hade hon nog inte riktigt räknat med. Kanske inte så många andra heller. Håkan hade fått ett samtal av sitt jobb under dagen där dom ville ha med han på en utbildning/föreläsning om hans jobb och då behövde han infinna sig i Stockholm kl 10.00. Så det blev ingen jakt för honom men T fick följa med jaktlaget och blev upphämtad vid huset endå, lycklig han blev!

Två andra som blev lyckliga var jag och Sara som fick förfrågan av Håkan att göra han sällskap dom 2,5 tim det tar till Stockholm. Vi hade ju inget planerat för dagen så absolut att vi ville åka till Stockholm och få några timmar på stan.
Så kl 06.00 ringde min väckarklocka imorse och det var bara att ge sig upp och kl 07.00 gick bilen.

Sara var lyrisk eftersom i Stockholm finns Panduro och det är hennes favoritaffär. Så det första vi gjorde när vi kom till storstan var att stå med våra näsor tryckta mot Panduros fönsteruta kl 09.59 prick. Vilken sjuk affär! Jag har aldrig varit inne i någon så stor pysselbutik, man fick ju så mycket idéer. Sara gillar att göra kort och pysslar massa framför sitt jättestora pysselbord, och kom med den finurliga idén att imorgon skulle vi ha pysseldag så det ska vi ha! Då ska hon lära mig göra fina kort.

När klockan var halv tre kännde vi båda att vi hunnit med det mesta vi ville se och lunch hade vi fått i magarna så vi beslöt oss för att ta en långfika och vänta in Håkan som skulle sluta kl 16.00. Vi gick till GALLERIAN och satte oss på övreplan och kolla på folk. Vi lyckades se två intressanta span den ena var Roomservice-Johnny och den andre var allätaren-Peter Siepen. Jag trodde jag såg Magnus Uggla också eller killen var lik hur jag tror Uggla skulle se ut bakifrån. Så jag har sett 2½ kändis, kändiskåt som en stadspingla kan bli :)

Så jag och Sara har hunit med massa kul butiker vi inte har hemma som tex Granit, Lagerhouse, Stockholms största H&M, Topshop, Lindex och lite annat smått och gott. Oc visst blev det lite shopping! Och vad får ni se någon annan dag!

Nu har vi precis ätit middag bestående av kyckling och ungsbakade potatisar med mangochutney och sweetchili sås. mumma! Ikväll sover vi faktiskt hos Sara och Håkan igen för imorgon ska T upp och bygga hus och vi ska ju då pyssla.
Stugan får vänta på nyfikna gäster tills imorgon.

Hihi vem hade trott att Stockholm väntade bakom hörnet!

En annan kul sak som hände förutom att vi åkte till STockholm över dagen.. kan jag sluta ;)
VAR... att jag bad Sara sjunga på en låt... (hon jobbar på fritids) och då kom hon inte på någon och då sa jag jo men kan du den... Om du har ett äpple vill du dela det med mig... nått! Jag sa att den tyckte jag så mycket om som liten men kan inte mer än den versen. Vet ni var hon svarar...
Hon börjar iof först sjunka sen efter en stunds komma-på-låten-nynnande så säger hon!! HAHA han bor precis här!
Vem då? Han som skrev låten... Äppelmelodin!
Hur stor är chansen? Att han bor precis där vi är i Lambohov.

Trisslott på den? Ibland bara händer det!




En mycket tidig morgon med snökaos och oplogade vägar.




Pysslarnas himmelrike! Panduro. Jag köpte ett set bokstäver och en stämpeldyna.




Sara påväg att köpa tulpaner på Hötorget




Vätskepaus och tjejsnack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0