Vilken natt

Igår målades väggarna i vardagsrummet och vi testade att sätta soffan mot den nya väggen. Jösses varför har vi inte haft det så innan. Toppen blev det och eftersom vi hade eldat hela dagen i spisen så kunde vi hänga upp tv:n för färgen torkade så fort. T var lite förstörd när han tyckte den såg pytte ut mot den stora väggen men jag tyckte nog det blev finare, mer luft och rymd runt på nått sätt. Men en kille kan nog ha hur stor tv som helst. Iallafall tillbringade jag och Ella mesta tiden igår inne i sovrummet för att inte känna av färglukten. Så Ella somnade lite tidigare än vanligt och var superpigg kl 1 inatt och ville leka. Det ville inte jag... försökte med allt och efter några timmar gav jag upp och väckte hennes pappa som fick gå ut till bilen och hämta in vagnen. Sen försökte jag få henne att somna vaggandes i den... lönlöst! Bytte blöjja och gav henne lite att dricka och sen somnade hon faktiskt om en stund för att vakna pigg igen kl 6, då fick T ta över och så kunde jag få sova lite. Vi är inte riktigt vana vid sådana nätter... utan har haft det rätt bra måste jag säga så nu hoppas jag hon inte gör detta till sin nya grej... Kan tro att det har att göra med att vi försöker få henne till lite nya matvanor. Får se hur det blir i natt.

Idag har Jill varit här med sin lilla Meja som blivit stora tjejjen nu. 5 ½ månad. Vi bestämde oss för att ses varje tisdag framöver och gå en promenad och sen laga mat ihop. Kommer bli supermysigt. Jill älskar att laga mat och jag älskar att äta mat så det kommer bli perfekt.

Strax ska vi åka in och storhandla på hajen, antar att vi inte kommer vara själva. Suck kanske åker vi till Willys istället, brukar vara lite mindre folk. Nu ska jag återgå till mitt sorterande av bilder som ligger på skrivbordet i olika mappar... det blir ju en del bilder. Och det är nog dax att göra en backup om jag känner min dator rätt. Ikväll efter handlingen ska vi måla taken i vardagsrummet och äta något gott fårse vad det blir.

Trevlig fredagkväll på er och på lördag ser jag kanske några av er ute... :D för då ska vi fira Sara som fyllt år och som smet och firade det i Egypten istället. Men på lördag kommer hon inte undan.


Kommentarer
Postat av: lotta

Åå de är så kul när de blir bra! hur mår ni annars? kram

2009-01-10 @ 16:19:28
URL: http://lottajohansson.blogg.se/
Postat av: lina

Crockertiden ja, jösses vad smal man var då. Jag minns att jag hade 26/36 i storlek, än idag är längden densamma ;-) Imorgon ska jag försöka börja på allvar med viktnedgången!

2009-01-11 @ 11:43:37
URL: http://secretmom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0