Årskrönika 2008

Oj oj oj vad det har hänt grejer på bara ett år, snabba 12 månader och fjuttiga 365 dagar. Jag har fått vara med om massa spännande och roliga saker och fått upp ögonen för grejer jag aldrig trodde skulle roa mig. Insikten har blivit bättre och jag har lärt mig en del nytt om mig själv som person och som människa. 2008 var då livet tog en ny vändning och fick mig förstå vad som egentligen betyder nått. Här är några tillbaka glimtar på det. Hoppas på ett lika händelserikt 2009.


image75



Mars, Ja det var då vi gick ut till hela världen och berättade att det låg en liten bebis i magen. Jag tog upp bloggandet igen som legat på is, eller rättare sagt i soffan ihop med mig och illamåendet. Men i mars började energin komma tillbaka och vilan var över. Ännu hade vi inte påbörjat bygget med huset utan pumpen frös lite titt som tätt och i mars minns jag att jag blev insnöad och kunde inte ta mig någonstanns. Fick ta in snö och smälta, ja jisses.




image133

Nu hade vi börjat planera huset och fått ritningarna klara. Grunden gjöts och massa snälla människor var här och hjälpte till, själv sov jag om jag inte jobbade. Jag passade också på att gå upp 10 kilo ganska snabbt. T jobbade hemma en vecka ihop med en jobbarkompis och reste huset. Sen bodde han mer eller mindre där ute... fast det märket ju inte jag eftersom jag sov mig igenom hela april månad.



image211

Härliga maj, Stekheta maj! Minns att sommaren kom en helg och det var sjukt varmt. Kanske var det för att jag var stor som ett hus. Det kompenserade jag med att våga klippa lugg för första gången och kännde mig riktigt fin.  Fullt ös på jobbet och alla skulle ha sina projekt till tryck innan sommaren. Blev en del övertid innan jag skulle bli mammaledig. I maj gick jag och mest väntade på att det skulle bli den 14 juni. Vi skaffade även nya ankan Fia och i samma veva passade hönorna på att lägga sig på ägg och fyra små kycklingar tittade fram. Så vi byggde en liten utegård ala kaninbur till dom. Vattnet tog slut i brunnen och vi fick hämta vatten hos nära och kära. Husmusen var här och hjälpte till att plantera eller rättare sagt rädda mina bärbuskar som grävkillen hade "ställt undan"




Denna månaden gick mest ut på att lista ut ett sätt att få ut ungen! Den ville inte ut alls utan trivdes så bra där inne så vi han med både midsommar och att få huset klart. Husmusen var här och slog upp väggen mellan nya och gamla delen. Hela juni gick men ingen bebbe syntes till... sjukt frustrerande.







Men så kom då Juli månad och lillan valde 2 juli som sin födelsedag. allt gick toppen och förlossningsberättelsen kan ni läsa under Juli månad i bloggen om ni vill. Huset var nästan klart och vi kunde sova i vårt nya sovrum. Underbar känsla. Bilden på mig med köttbulletallriken är första gången jag förstod att vi var tre personer och det är också första gången jag är "ute" och äter efter BB-tiden. Lyxigt det var! Tycker jag strålar av lycka och jag var ju hemskt lycklig också.



Augusti hände massa kul, huset fick panel och målades om från gult till vitt. Fåren fortsatte gäcka oss och hade flyttat ner sitt revir till vägen istället för vår trädgård. Jag gör ett av mina bästa loppisfynd, Ellas stol för 40 kr. Auktionstokiga som vi är så får vi vara med i Första Andra Tredje med vårt orientaliska barskåp. Och just det... Rutjäveln ramlade ju ner under körningen med och bara det var ju så kul att det fick vara med som ett roligt minne från 2008.





Vi fixade till trädgården lite och sådde i lite i gräsmattan. Allt för att få det fint till den årliga kräftskivan som vi brukar ha i september. Vi hade dop i Torpa kyrka. Bloggen får nytt utseende och jag är i fixartagen inför hösten och ger mig på ett och annat syprojekt. Ett som iallafal blev bra var Ellas lekfilt i lappteknik.







Full rulle i både trädgård och inomhus. Barnstolen får sig lite färg och på min nyfunna sajt Tradera hittar jag en sittdyna och lite fint till Ellas rum. Första datorkraschen och vi är utan dator. Vikten börjar rätta till sig och de galma sommarkläderna som inte är aktuella för denna månaden passar fint. Vi bestämmer oss för att investera i en riktig kamera och kommer hem med en sånn + en Eumoppe för 1 kr. Det var ju inte riktigt det vi behövde men T skulle bara förlänga sitt abonnemang. Nu står den i barnrummet i väntan på att Ella ska bli 15 år ;)


Jag är inne och gästspelar på jobbet, känns riktigt kul speciellt nu med nya lokaler och nya medarbetare. T köper sin drömbil efter att jag fastnat med bilen på åkern och inte kommer loss. Vi firar Haloween på riktigt med urskuren pumpa och halloweenfest. Och vårt tak kommer på plats.



December: Livet leker! Jag njuter av livet som mamma, och livet på landet.

Kommentarer
Postat av: Michaela

Vad du har hunnit med mycket! Och framtiden blir bara bättre! =)

2009-01-01 @ 19:25:25
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Jennie

Härlig återblick! Ja det är mycket som har hänt under året! God fortsättning!

puss puss

2009-01-01 @ 20:14:02
URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0