Loppisrunda nr 1 & 2 slutade såhär:



I måndags var vi inne i Linköpings stad för att handla och göra lite småärenden och då hittade jag Åhlens. Så där sprang jag in en snabbis och hittade ett örngott med klöver på. Underbart retro.Tänkte nämligen sy sängkläder till Ellas spjälsäng. Tyvärr fanns inte tyget som just sänkläder annars hade jag slått till, fanns bara som örgott. MEN på första loppisen igår så hittade jag något ännu bättre! Ett påslakan med just klövermönster. Och min lycka var gjord.



T:s lycka var gjord när han såg det här fatet för 10 kr. Behöver inte utveckla det mer va?



Samma sak med denna Fristads-Helly som var helt oanvänd och i strl M. Kanon när han ska jaga och behöver synas i skogen vid tex drev eller i ett jakttorn.



Jag hittade en axelremsväska... är lite osäker på denna. Kanske kommer älska den eller hata den. Ska göra fler hål i remmen bara. Små vintageväskor e tydligen Da Shit nu! Jag kånkar fortfarande runt på min bag från H&M.



KOLLA!

Finaste brödkorgen, en Kanoldsplåtburk från Götet! Den är rätt stor och kommer göra sig fin på min ännu inte klara köpmannadisk. Perfekt som brödlåda. Jag blir lite kär när jag ser den.

Jag glömde ju fota min Opalinkruka (vit kruka på fot i pressglas) som jag ska ha en hjärta på tråd i, så den får ni se när den kommit på plats hemma istället!

På fredag blir det en runda till ihop md Sara som slutar tidigare. Hon har hittat en lada  med flera våningar någonstanns här på landet. Det luktar fynd!

Kommentarer
Postat av: Michaela

Läckra fynd, som vanligt! Men vad sjutton gör Leo på Helly Hansen-bilden? Hahaha!

2009-01-28 @ 17:24:59
URL: http://elvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Sara Larsson

Brödburken ser superhäftig ut!! Du gör såna fynd Lina.. Undrar vart du får plats med allt bara.. asg



själv har man inte helelr fattat det där med att bagen från HM ska slopas... haha =)

2009-01-28 @ 19:07:17
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Jennie

Åh jag älskar älskar älskar ÄLSKAR väskan!! Superfin!

2009-01-28 @ 19:12:46
URL: http://thelindbloms.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0