Och till er loppistokiga


Elin ringde mig igår och påminde mig om vad det var för dag. Loppisonsdag. Så det var bara att hoppa in i bilen och hämta upp Elin som ville ta sig en runda. Vi brukar hinna med tre av fyra. Den fjärde ligger så långt bort att man nästan få ta den själv. Bikupan som den heter har ju också öppet nästan varje dag lite då och då tror jag. Min mammas bästa vän jobbar extra där, blev lite avundsjuk när jag hörde det. Man jobbar såklart gratis men man får ju ta del av allt som kommer in och gå igenom och sortera. Gud så spännande. Undra om jag var en Lompatant som bodde i en container i mitt andra liv? Enligt en spådam som jag träffa så sa hon att jag levde väldigt väldigt fattigt och producerade egna saker som jag sen sålde på maknader hmmm, kanske genonsyrar det livet även detta. Trots att det var för flera hundra år sen. Men tillbaka till verkligheten och mina fynd som kommer här:


En Marimekko burk 10 kr och ett äppeltyg 5 kr som kommer klippas i bitar ihop med övriga gröna tyger jag samlar på mig till lapptäcket som jag just nu syr i hjärnan men som någon dag (läs sommar) ska bli klart.




Har börjat samla på Eda skålar. Kanske minns ni dom från 80-talets glada glassbarer där man kunde få dom fyllda med glasskulor. Dom finns väldigt många färger. För några veckor sen hittade jag den gröna och den röda.
Igår hade jag tur och hittade en genomskinlig och en limegrön på Bois och limebrun, brun och blå på Gif. Så nu har jag mig en liten samling som står i skåpet redo för efterätter och bjudningar.

Vad jag har sett när jag surfat lite är att jag saknar mörklila och grå. Någon som vet om dom finns i fler kulörer så vill jag gärna veta det.

Fatet hittade jag åtta stycken av och kostade 5 kr styck. Tyckre dom var väldigt Shabbyia och med kalas på söndag så behövs det mer asietter här hemma. Men ser dom mer som förättstallrikar på stora tallrikar till en riktig praktdukning.



En annan ska som jag fångade när jag stod i kassan var den här duken. Den är väldigt tjock och handgjord från?



Vet inte vad jag ska gissa på? Antar att tyget heter "Orzel" iallafall. Någon som kan tyda?

image253

Duken kommer göra sig fin fint till vårt blåa parasoll. Tänk en jordgubbstårta nu. Nu får det bli varmt.

Morsdag i maj förra året.

Kommentarer
Postat av: Ida ♥

åh! såna skålar är jag också ute efter, jag fullkommligt äääälskar dem. Att ha en framm med lite hårda karameller i är u bara så sött!!

2009-02-19 @ 13:25:39
URL: http://fixit.blogg.se/
Postat av: Sara, Bättre begagnat

Edaskålarna är ju superfina! Liksom din blogg, vad bra den är!

2009-02-19 @ 15:24:38
URL: http://battrebegagnat.blogspot.com/
Postat av: vintageretroprinsessa

Åhhhhh vilka fina fynd :)

du kan det där med att fynda :))))))

2009-02-19 @ 17:55:06
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: E!

OMG vi har ett sådant äppel-påslakanset i garderoben! Gammalt som gatan..

2009-02-23 @ 19:25:23
URL: http://eelvelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0