Kallt och ruggigt som alltid i februari månad

Redan 10 februari om fyra dagar är det det alla hjärtans dag och sen om ytterligare åtta dagar fyller jag år och sen har man nästan tagit sig förbi denna månad. Men varför envisas den alltid med att vara så förbaskad kallt? Är det för att det är sportlov kanske så det finns förhoppningar om snö?

Vi har det så kallt här hemma nu, tur vi fått in en matta i sovrummet. Varje morgon bävar jag för att gå upp och tända brasan. Det är så jobbigt, mycket varmare under täcket. Vi är fortfarande lite möra här hemma. Jag har ju inte varit sjuk men "medsjuk" och det är ju tröttande ;)

Jill är också sjuk, skulle ju haft promenadtisdag med matlagning, men tydligen så har dom kräkis där borta så vi håller oss på avstånd. Vem är inte sjuk i dessa tider? Nää ge oss lite vårsol nu så man får upp förhoppningar om att Sverige kan vara varmt än då.

Stegen anlände igår kväll men fick inte komma in för den var full med jord och skit så när jag pallar så ska jag ut och tvätta rent den. Men det kommer bli bra.

Något annat som är glädjande är att JAG var uppe på loftet igår minsann. För första gången. Trappan är uppe och man kan gå upp och ner nu. Ännu ett rum att ta tag i. Så jag antar att jag har lite fotande att göra idag för ni är nog lite nyfikna va?

Hörs sen

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jättenyfiken är jag nu!!!

2009-02-10 @ 11:11:05
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Ida ♥

jaaaa jag är nyfiken!! som attans!

2009-02-10 @ 21:59:06
URL: http://fixit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0