Update Leo

När klockan var runt elva blev Leo sämre... han började halta och orkade inte hoppa upp till vattenskålen. Så jag lyfte upp han för han såg ut att vilja ha vatten. Men han drack inte, förens jag gick ur rummet och satte igång rinnande vatten. Skönt. Sen halta han tillbaka till sängen och somnade. Så jag ringde min mamma och bad hon följa med till Viskadalens djurklinik utanför Veddige. Så klockan två åkte vi och då var han slö. Väl där fick vi komma in direkt och Leo började fräsa direkt. Så mycket att en sköterska fick hjälpa till för jag kunde inte hålla fast honom när vetrenären skulle undersöka. Men han hittade ingenting mer än att han var öm överallt. Sen tog han febern. Den låg på 39.8 det ska det inte göra på en katt. Då är dom sjuka. Så snabbt antibiotika och sen fick han vila lite. Nu har jag fått både smärtstillande och mer antibiotika som jag ska ge han här hemma. Fick lite specialmat som ska få igång han också. Men nu för en stund sen kvickna han till, fräser inte och öronen rör sig och han verkar nyfiken på ljud. Men han är sleten. Så hoppas han bara blir bättre nu. Anatgligen har han fått ett virus eller en infektion. Men tänk om jag hade väntat med att åka? Vad hade hänt då. Den här dagen har varit sååå jobbig och jag fällde faktiskt en och annan tår inne hos vetrenären.

Nu har jag själv tagit igen mig efter pärsen. Jag har sovit i två timmar. Det är fruktansvärt att se sitt djur så sjuk.

MEN dieten verkar fungera, Leo kan stolt meddela att han är 1,2 kilo mindre katt och v'äger bara 6.5 kilo nu. Ett kilo till tyckte vetrenären.



Kommentarer
Postat av: Michaela

Lilla Leo, min favvokisse! Han måste krya på sig nu, det här går inte för sig... Ge han en liten kram från mig =)

2009-08-17 @ 20:41:32
Postat av: Jennie

Stackars liten! Du får hålla oss uppdaterade hur det går för honom, men han kommer säkert snabbt bli bra!

Det syns att du är tagen, stackars dig med ;-( Inte roligt när djuren blir sjuka!

Men diet, har han varit överviktig? Hur kan en så energisk katt bli överviktig??;-)

Teckla skickar en krya-på-dig-puss!

2009-08-17 @ 21:10:56
URL: http://thelindbloms.blogg.se/
Postat av: vintageretroprinsessa

Åhhh lill stackaren .

Hoppas att han kvicknar till fort nu .

Ingen vill se sina djur sjuka :(



Kram

2009-08-17 @ 23:32:30
URL: http://bambii.blogg.se/
Postat av: zzara

Fällde allt en tår jag med. en kryapådigpuss till Leo kommer här!!!

2009-08-17 @ 23:44:12
URL: http://zzarazz.blogg.se/
Postat av: Emma.

en sån liten goding. jag vet hur det känns när ens djur är sjuka, det är hemskt! hoppas att han snart blir bra.

2009-08-18 @ 10:00:37
URL: http://aliceochwilma.blogg.se/
Postat av: Anna

Usch stackars Leo!!! hoppas att tillfrisknandet går fort är så hemskt när djuren är sjuka! dom är ju ens andra barn! massa krya på dig kramar från oss

2009-08-18 @ 16:20:23
URL: http://mittlivpagarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0