Den perfekta rosväggen

Mammas rosor trivdes inte så bra hemma hos henne, så dom får göra ett försök här hos oss. tror mamma ville ha vita rosor istället för rosa men jag tackar inte nej till ljusrosa. Blir fint till det vita och gråa. Fyra buskar är  nu planterade och förhoppningsvis kommer dom blomma fint i sommar. Blir som en liten rosenlund där i hörnan. Men sen kommer den svåra frågan... vad ska dom klättra på? Spalje heter det så? Det får bli aktuellt när dom växt ett tag. Men antar att det får bli två i vitt stål eller vad finns det för utbud? Jag minns bara dom där i trä som såg ut som en solfjäder. Antar att dom utvecklat dom. Solen gassar på rätt bra på den väggen, den sidan som krukorna står på brukar jag ha tomater på. Där trivs dom bra. Men iår hoppar jag det och planterar i kruka istället.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0