Värme i natten!



På lördag är det den årliga kräftfesten! 20 personer blir vi och jag hoppas att Tone inte snackar goja när hon säger att vädret ska bli fint i västsverige! Men jag uppmanar ändå alla att ta påsig en varm tröja och "fotvänliga dojjs" då vi ska leka lite lekar för att hålla oss varma! Nedan ser ni en anordning som T kommit på! Bordsbenet är från ett gammalt Harrysbord som han hittade i Kungsbacka och järngrytan har stått i vår trädgård... med lite bultar under så blev det en fin eldstad att grilla Marshmallows över och hålla värmen om natten! Ska nog plantera något fint i den sen och ha den som trädgårdsprydnad! Så fin blev den! Vi ska låna bord och stolar från Tofta bygdegård ett tips om ni behöver grejer till en stor fest! Dom lånar ut för en billig peng! Sen blir det ett stort partytält och jag ska strax samla ihop och titta över om jag har allt för imorgon! Ska strax in och handla! Ikväll ska vi koka kräftor här hemma 17 kg har vi i frysen och jag får väl medge nu att det inte var så dumt med en STOR frysbox då! 

Ju mer jag börja tänka på imorgon kom jag på att jag kan inte sitta här och och myssurfa! 


  


Kommentarer
Postat av: Jennie (Ludde)

Myspys och roligt vi kommer få!!

2008-09-12 @ 16:04:30
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0