Älskade höst!

Nu är det verkligen höst ute, och vad jag älskar det! Vi har tänd brasa två kvällar nu. Igår var jag med Anna och kolla in hennes och Markus gård i Morup. Det kommer bli så bra med lite färg och blommor, Anna är ju florist så ni kan ju tänka er vad hon kommer odla, ta sticklingar och skörda. På hennes nuvarnade balkong möttes jag av härliga kryddor i krukor som vuxit hela sommaren och blivit jättestora. Mina örter dog efter några veckor... Anna bor i Tvååker nu så vi gick över till bageriet och tog en fika... Efter en stund kom ägaren fram och fråga om det var jag som var spekulant på bageriet eftersom det var till försäljning! Som jag skratta... Hon hade nämligen pratat med en Lina med barn i telefon och trodde jag var där för att kolla in stället... haha Jag förklarade för henne att då får alla Tvååkersbor äta sockerkaka för nått annat kan jag inte baka. Men sen efter en stund kom en annan tjej in och sa hej och handlade lite, Hon heter Lina och har precis fått barn med min kompis... Hans föräldrar bor precis över så vem vet, han kanske ska sadla om. (ni som känner han måste ju tyckt att min vits va lite kul här)
Kom precis på nu att han typ gick nån bagarlinje... Dom skulle iallafall flytta till hus i närheten. Coolt isåfall!

Idag ska in till stan tänkte jag! Behöver ett par vantar till lillfisen. Så jag och mor går nog en sväng och kikar lite. Föresten kom jag i ett par byxor idag så det går åt rätt håll. Tänk om jag hade köpt ett bageri! ojojoj.

Nu ska jag plöja igenom lite tidningar och anvjuta en tallrik med micrad Korvstroganoff!

Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0