Godmorgon fredag!

Idag har vi haft en skön sovmorgon jag och Ella, tror inte ens vi hörde T smyga upp till jobbet imorse. Igår kväll var familjen ute i trädgården, en byggde och en målade! Det är fantastiskt vad lite färg kan göra. Men jag måste nog gå över dom med pensel och spray  en gång till för att få bästa resultat! Men höjdpunkten igår (förutom mitt snabba tangentklick på kjolen då) var ju sopplunchen i Läjet! Igår gick vi upp väldans tidigt och gjorde oss iordning för en heldag med Jess och Nellie på öppna förskolan, vi lekte och Ella fick välja en låt i musikringen. Hon valde Imse Vimse Spindel för att göra det lätt för sig. För att göra det lätt för Mamma just d. Sen var det fika och en promenad runt i Läjet. Jess har bra koll på vad det blev av folket man en gång hängde med så nu vet jag lite om deflesta läjsingar... vi hann nog gå igenom var och varenda hus :D Varje torsdag har dom alltså lunch i församlingshemmet och alla pensionärer går dit och äter soppa för 40 kr, faktiskt väldigt mysigt och fullt med folk. Jag valde räksoppan eftersom jag aldrig lärt mig äta ärtsoppa. Det luktar som det ser ut, äckligt!

Ikväll är jag och Ella själva så är det någon som vill umgås med oss så är vi på! Vi kan sjunga imse Vimse Spindel för dig! Annars så får ni ha en trevlig helg! Nu ska jag klä på mig nått riktigt snyggt och sminka mig som om jag skulle på lokal!




Fick äntligen målat mina tavelramar också, här har vi loppisfyndet som blir vitt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0