Framsteg och baksteg

I morse vakande jag av att Ella inte låg brevid mig... och jag kännde mig lite mer utvilad...Gullungen hade sovit hela natten i sin spjälis som för övrigt står i hennes rum nu. Jag hoppade upp sprang bort för att se om hon andades (ja man blir lite knäpp när rutiner ändras) och där låg hon och sov som en liten prinsessa! Antar att vända runt gymnastiken med Farmor igår var tröttande! Så nu hoppas jag att hon kommer sova nätterna igenom, kanske lite optimistiskt tänkt men man får vara glad för detta lilla framsteg!

Ett baksteg om vi ska ställa oss på 0 igen är att Leo the Katt har fått en krypa in och bajsa-kissalåda med svängdörr! Det är lätt att ta sig ur efter lite raffsande men IN! Det har jan inte riktigt hajjat ännu så om inte jag hör hans mjauande så har han bestämt sig för att korva i duschen (där lådan stod innan) Så imorse låg där tre små prydliga kattbajsar och en glad katt stod brevid! Så nu får vi se om det går att lära en gammal katt skita på rätt ställe!

Annars så kommer jag hålla mig inomhus idag... Det är mer än mina svärföräldrar som ska dra hummertinor idag i kuling! Jag skulle inte vilja byta plats just nu även fast hummer är det bästa som finns! Man kan ju förstå varför hummern är så fasligt dyr... vem fasen vill stå på en liten båt mitt i havet och dra hummertinor i kall blåst! hua! Med risk att bli sjösjuk dubbelhua!

Nu ska jag och Ella kolla på  Underbara Älskade och mysa ner i soffan!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag antar att han har fått en likadan låda som mina katter har... Jag fick ta bort svängdörren för Fisen är lite feg av sig och blev rädd för den.. hehe Fast kanske ska prova att sätta tillbaka den nu när hon har blivit lite kaxigare efter att Lillan flyttade in =)

2008-10-20 @ 10:55:29
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Charlotte Jönsson

Va glad ett han lägger dom i duschen, annars brukar katter ha en viss förkärlek till mattor...

2008-10-20 @ 11:46:53
URL: http://hemmahosfyrklovern.blogg.se/
Postat av: Annelie

När vi köpte låda med svängdörr så tog vi katten och "tryckte" in honom genom dörren några gånger och lät honom ta sig ut själv. Första gången tog det en stund innan han fattade galoppen men snabbt lärde han sig både in och utgång!

Lycka till!

2008-10-20 @ 13:24:44
URL: http://annielie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0