Dagarna går...

av bara farten! Det har varit rätt mycket nu det sista... men nu ska det nog vara lite lugnare ett tag! Skönt! Ella och jag har hittat en skön rytm och jag har samma tid som hon på hennes mat och sovklocka! Nu när jag unnade mig en massage slog det mig att det är dax att rusta upp mig själv lite. Det är ju en jävla shock kroppen går igenom efter en förlossning och inte tala om graviditet. Känner mig iallafall återställt efter förlossningen både psykiskt och fysiskt... men jag är ju lätt inte i samma form (ingen alls) som jag var innan. SÅ! Nu är det beslutat mellan mig och T att jag ska ut och springa två dagar i veckan när han kommer hem runt halv 5-snåret! Han får egentid med Ella och jag får egentid och kommer ut och kan skingra tankarna lite! Jag har 5 kilo som jag ska bli av med för att vågen ska visa samma som den gjort de senaste 5-6 åren. Och när jag tittar på bilder så ska jag vara jävligt nöjd om det går att återskapa! Så denna hösten blir det äta nyttigt och röra på sig lite mer och lite oftare! Jag äter ju fortafrande gröten och det har säkert gjort mycket. jag kommer inte banta eftersom det inte är bra för amningen eller Ella... så sånnt där får vänta till senare! Hon som masserade mig sa att en Detoxkur inte är dum alls för att rena kroppen, så en sånn får det bli sen när Ella äter själv. vet inte riktigt vad det är men man äter väl ingenting och dricker vatten i 3-4 dagar eller? Blir nog lätt!

Så från och med i dag.... börjar projekt bli mindre! Håll tummarna för mig!

Ni får gärna ge tips och motivering och jag lovar uppdatera er om hur det går!

Nu ska vi äta frukost och gå en promenad!

Jag sammanställer era frågor ikväll så är ni nyfikna så ställ dom här!

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag tror att dina 5kg försvinner när du är klar med amningen, fast dom 5kg kanske inte försvinner på dom ställen du vill... Men det gör det å andra sidan aldrig... Vi får hjälpa och peppa varandra för jag har tänkt bli av med ca10kg om jag klarar det men jag får väl börja med ett delmål på 5kg =)

2008-10-01 @ 13:15:02
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Lina

Hälsokost affären mitt emot On Your Mind säljer detox paket för 1 vecka, massa nyttiga buljoner som renar å annat smaskens att dricka ;-) Det är inte så dyrt heller runt 200-300 kr för en veckas förbrukning.

Bra kick start på vikt minskning, men som du påpekar inte när man ammar :-)

Lycka till...jag har 6 kg kvar =)

2008-10-01 @ 14:38:35
URL: http://secretmom.blogg.se/
Postat av: Jennie

Jag har detox hemma men det smakar skit så jag klarade inte av det och nu har det nog gått ut ur datum... Jag började med en fiberrik frulle istället för detoxen (förra året) och jäklar vilket spring det blev på toa.. hehe ska nog göra en likadan kur igen =)

2008-10-01 @ 15:10:54
URL: http://jenniesbollplank.blogg.se/
Postat av: Mischa

fin blogg =)

2008-10-01 @ 15:19:42
URL: http://www.miischas.com
Postat av: Lina A

Lina,Lina....du är så fin som du är.

Men bästa tipset är mycket frukt,grönt,fågel,fisk,vardaglig motion och allt i måttlig mängd.Det är det enda som funkar i längden.

Gud vad duktig jag låter..:)

2008-10-01 @ 18:05:18
Postat av: Lina

Lina A jag var fin som jag var... för ett tag sen... dit vill jag igen... Men jag ska ta till mig dina kloka ord...Det e du och Susanne Lanefelt baby! Lovar att ta in mer fisk!

2008-10-01 @ 18:53:37
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/
Postat av: Lina A

Jag kanske bara borde vara tyst för min diet måste ju enbart bestå av vatten och......vatten för att ens kunna ta mig upp för min "anorexitrappa".Sluttentan blir väl att bästa dieten är att flytta till 48:an :)

Nä..usch man borde ju börja träna..vill också bli fin i kroppen ju..

2008-10-02 @ 18:32:28
Postat av: Lina

Du är ju min förebild! Vatten säger du, det e ju fan med att man inte får dricka vårt kranvatten... Går det lika bra med fårmjölk? För det har jag utanför dörren... så att säga!



men det är möjligt att jag kan gå på sidan nu om jag ska hälsa på... har dtatt mig lite, rädd för att fastna och göra bort mig för hela Brunnsberg...

2008-10-03 @ 08:59:42
URL: http://linasvilladesign.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0